Baldur Vom Waldhof

Lite oplanerat så fick Fifan en semesterdejt i år, himlans roligt! Hennes man är Baldur Vom Waldhof som bara står ett par mil ifrån mig. Baldur är en brun konstantskimmel (och vad jag förstått den ända avelshingsten i den färgen som finns i Sverige) femgångshingst och har 9 för pass (Tyska bedömningen). Jag tror han kan passa Fifan då han är lite grövre och är inte för stor, Jag tycker själv Fifa är en aning päcklig så en grövre karl kan vara ett smart drag. Han ska dessutom ha ett otroligt fint och lugnt psyke vilket är A och O! Tydligen så har han varit på uppvisning i globen som indianhäst med Jamila Berg (som importerade honom från Tyskland), idag ägs han av Titti och hennes blogg finner ni HÄR. Nu kommer Fifan vara borta ett par veckor, och efter redan en dag känns det konstigt, men jag tror inte hon klagar precis den lilla kåtpuppan! Nu är det bara att hålla tummarna att det blir en bebis, gud så spännande!!
 
 
 
 
 
 
 
 
Han har inte jättemånga avkommor men de få jag sett hitills har jag fattat tyckte för. Speciellt Laki från Solgård -12. Gud så fin häst, han såg jag på unghästmönstringen i Timrå i höstas (där han fick jättefina poäng), han var så flott! Finaste ettåringen jag någonsin sett, han såg mer ut som en två/treåring. Detta är också Baldurs ägare Tittis unghäst som hon även delar med Jamila Berg och en annan kvinna.
 
 
 
 
 
 
 
Horatio vom Lucahof är en av Baldurs bedömda avkommor. Riktigt lik sin far dessutom. 
 
 
 
 
 
Kommer visa fler fölbilder, avkommor efter Baldur :)
Du får väl rätta mig Titti om jag skrivit något som inte riktigt stämmer!
Alla bilder är lånade! De flesta av Titti.





Kommentarer
Ida

Vad kul!!! Hoppas på en fölis nästa år då :)

Svar: Ja hoppas hoppas ^^!!!
mittangsull.blogg.se

2014-07-09 @ 23:55:39
URL: http://www.idasisisar.blogg.se



Nina Ragnarök

Avel som är så kul! Vad har du för plan med avkomman?

Svar: Ja det ska bli jättespännande :) Jag vet inte riktigt det beror lite på vad det blir för en :)
mittangsull.blogg.se

2014-07-10 @ 00:37:26
URL: http://isbitarna.se



erica

Han passar henne jättebra tkr jag!

Svar: ;) Hih ja vi får se vad som ploppar ut nästa sommar, OM det ploppar ut nått så att säga, kanske bara ploppar ut en massa bajs ;)
mittangsull.blogg.se

2014-07-10 @ 07:40:39
URL: http://isbrudarna.se



Titti

Du får norpa nån bild på Aldinros :)

Svar: Det ska jag göra ;)
mittangsull.blogg.se

2014-07-11 @ 10:54:57
URL: http://livetpavischan.blogg.se



malin

Gud vilken snygging, det blir säkert en riktigt bra kombo :)

Svar: Ja det ska bli superkul och jättespännande, synd att det typ är ett år kvar innan fölis kommer :P! Man är så otålig!!
mittangsull.blogg.se

2014-07-12 @ 19:48:38
URL: http://malinsjolander.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?