Projekt: Hästtransport

Något annat som kanske är på G är hästtransporten som vi köpte för nån tusenlapp, fynda fynda. Jag ska måla om finkan på en gång när den är färdig, både invändigt och det yttre. Samt beställa någon logga, vet bara inte vad, om jag bara ska ha en islandslogga eller en text till också? Hmm tål att tänkas på. Sedan när man har pengar vore det ju KANON att ha en kamera till finkan så man har lite koll. Speciellt när man ska börja köra unghästen och allt. Mycket projekt har jag alltid på gång men det blir ju av också, bara det att är man beroende av andra så kan det ta tid.. tydligt det.
 
Finkan är rejäl och fin faktiskt, synd att det inte är boggivagn men man kan inte få allt. Mattan är bytt både på rampen och invändigt vad jag förstod. Nya fjädrar, nya lampor, nya däck tror jag, och så var det något mer jag inte minns idag. Invändigt är den ful men med lite färg så blir den som ny :) Stödhjulet må vi nog behöva byta. Taket är det viktigaste just nu, sedan får man ta de andra småsakerna. Det farliga nu med att man skaffar finka är att folk kommer ringa och vilja låna den, vilket jag egentligen INTE kommer vara så intresserad av, det är nog bäst att man är tyst om den. Jag vet att det är svårt att få tag i finkor men jag förstår även varför folk inte vill låna ut dom.
 
Lite bilder på vagn hur den ser ut för tillfället..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?