Kaos - Bitterrrrrr!!!

Min Jennifer längtade efter ett inlägg sådär efter ett arbetspass så här kommer ett :)
 
Ja nu är det ett nytt år och jag funderar på om jag ska vara sådär klyschig och göra en resumé över året som varit, men det tar vi i ett annat inlägg. Nu till nyåret som kom så tog jag in alla mina hästar. För det första skulle det återigen bli plusgrader och småregna vilket skulle betyda mer is i hagen och för det andra skulle vi bort på lite trevligheter så det kändes tryggt att ha dom inne.
 
Tolvslaget kom, vi firade med att beskåda fyrverkerier och diverse dricka, för mig blev det cola och det dög gott och väl. Vid tre tiden kom vi hem och jag for direkt till Fifa för att släppa ut henne, var lika bra så kunde jag få dra mig lite mer på morgonen. Hon var lite knas och fnös som en fjollig arab, uppspelt minst sagt, men då ska vi inte tala om hur de andra hästarna var i stor stallet. För det första så mötte min blick av en hel tokig svart häst som snurrade runt i sin box, lika mycket som hans ögon snurrade. Han tjöt i näsborrarna precis som Fifa men något mer extremare sedan kutade han rygg och var allmänt.. tokig? Kaera hon var minst lika spänd och väldigt stressad, hon kände sig inte alls trygg i situationen och det tror jag det när hon måste stå med en dåre som boxgranne. Tänkte inte mer på detta utan släkte ner och hoppades på att det slutligen skulle lugna ner sig.
 
Morgonen kom, eller rättare sagt lunchtiden. Jag drog upp till Bitter och Kaera i planer på att släppa ut dom i hagen igen. Öppnade stalldörren och möttes återigen av två psykopater, nej förlåt den ena var psyko psykopat. Bitter var snor tokig, man skulle nästan tro att en tiger legat och lurat på honom hela natten. Kaera var hemskt spänd och hon stod och skakade som ett asplöv. Bitter sprang runt runt i boxen, fnös och lät en jävla massa. Usch han stressade nästan upp mig, han var urtokig. Kaera försökte få kontakt med honom genom att försiktigt lägga mulen mot hans rumpa, men han  snurrade bara runt som en karusell. Kaera såg hemskt stressad ut och jag tänkte hur fan ska jag kunna ta ut de här dårarna - när det är blankis där ute? Min plan var att ta Kaera först, jag bad henne att backa lite då hon tröck sig enormt mycket mot boxdörren, men det gjorde henne bara ännu mer stressad och vips stod vi på bakbenen och försökte hoppa över boxen. Bitter snurrade runt bredvid, tjöt och hade hemskt mycket för sig. Jag blev förbannad på honom att han skulle bete sig så jädra fjolligt, han skrämde ju lillan, dessutom var hon väldigt väldigt smal, hon såg nästan mager ut, jisses!! Tänk vad de kan dra ihop och "magra" vid sån stress.
 
Min plan fick omplaneras. Fifa. Hon måste styra upp det här. Så jag lämnade dårarna och gick efter min lilla silverdam. Lugnet själv. Jag tog upp henne till de andra och bytte plats med henne och Bitter. Bitter han flög ut och trampade vilt i stallgången, hade brått iväg så han halkade omkring, trodde han skulle bryta benen. Ut med dåren i hagen där han sedan sprang förtvivlat omkring och ropade efter sällskap. Knäpphäst. När jag kom tillbaka till mina islandsdamer var det genast mycket lugnare i stallet. Kaera skakade inte längre och stod rätt så lugnt. Fifa stod i sin box, tuggade harmoniskt på sitt hö och bara va. Min plan verkade ju funka i alla fall. Så jag lät dom stå där en timme tillsammans just för att coola ner lillan. När vi sedan skulle ta ut dom var situationen betydligt lugnare och trevligare, om inte något spänt från Kaeras sida, men det var helt klart kontrollerbart och hon lyssnade till mig.
 
Bitter har inget bra inflytande på Kaera. Han lär henne bara en jävla massa dumheter genom att stressa upp sig och vara rädd i onödan. Han är största fjanten på den här gården, så det känns faktiskt.. förjävligt. Rätt som det är har han lärt Kaera att raketer är rena livsfaran, vi får hoppas att hon är så klok nog att inse ofaran själv. Jag är så glad att jag har Fifa, hon räddade verkligen den här kaotiska och stressande situationen, skönt att ha en sån häst. Mammas hjärta. Vad det var med Bitter det vet jag inte, han var i alla fall helt jävla tokig, trodde han skulle bryta sig ur boxen där ett tag, en sak är säker, Kaera påverkades extremt av hans beteende.
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?