Jaha..

Idag är det en vecka sedan jag ställde av Fifa pga att hon kändes konstig. Idag kändes hon helt ok, mycket bättre iaf än sist, fast tycket traven är trist ändå, o andra sidan så kan jag för tillfället inte avgöra om det är att hon känner av något i kroppen eller om det är den där svåra, orena traven som är här igen som bara behöver mjukas upp? Ja jag vet inte jag får rida på helt enkelt.
 
Däremot tycker jag att det länge varit neråt i ridningen, det har kommit några ljusglimtar ibland men ne annars tycker jag det mest är down, så jag har bestämt mig för att ta henne till min veterinär när finkan är klart (OM den bli klar, blir förbaaaannnaaad). Min veterinär har bra koll på det där med muskler o.s.v och det var ju han som fann hennes "problem" när ingen annan gjorde det. Så jag ska nog be honom kanske känna igenom henne men främst köra shockwave på höger länd och bakåt, där hon alltid haft lite problem.
 
Idag var hon väldigt svankig igen när jag ridit och detta STÖR mig, fattar inte varför hennes rygg är så fram och tillbaka. Hur kan den bli svankig emellanåt? Det är väl jag som är så jävla fet som sitter sönder hennes rygg, hah ne men alltså man börjar bli så jädra less på det här så man blir ironisk. Vart har min häst tagit vägen och är jag så in i helvete dålig på att rida? Ja det måste väl vara något sådant. O andra sidan har jag börjat insett att hon har kanske en sämre överlinje och rör sig väldigt hejsansvejsan, om jag jämför henne med Kaera. Så visst, det kanske inte är så konstigt att det är svårt att rida den hästen med helt taktrena gångarter med sväv, gung och lyft överlinje när hon själv aldrig rör sig så i naturen... O ena sidan så behöver inte alla hästar röra sig fint heller, men så jag upplever henne i ridningen många gånger är så jag ser henne springandes i hagen. Så kanske ligger någonting i det, hon har det liksom inte naturligt i sig som Kaera och då blir hon kanske något svårare att rida..
 
Tölten kändes ok emellanåt, traven kändes fin en bit men resten blaha. Galoppen ok faktiskt, hon håller den bra på vägen och är rätt uppåt, men önskar lite mer sväv, gung och rundad, den är lite stötig faktiskt, förmodligen fyrtaktig också. Haha ingen gångart är taktren typ haha. Ne vintern verkar inte vara vår tid, våren däremot har hitills alltid varit så jäkla utvecklande och bra, så nu längtar jag till våren. Negativ bitch? Ja jag känner mig som det, men man börjar bli desperat efter en lång tids downies.. så det är väl inte så konstigt, man brinner för det här och kämpar som fan och ändå får man aldrig uppleva wow riktigt, jag vet ju vad hon kan..
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?