Det bara fortsätter..

Det små snöar, fryser på och man sitter och håller tummarna att underlaget äntligen kanske blir kontrollerbart. Eller inte, för dagen efter så regnar det och vi har blankis överallt igen.
 
Jag har märkt att där de spillt hö på backen har gett förvånansvärt bra fäste. Så nu har jag strött hö längst fram i hagen där de går mest och där de är som isigast. Tycker faktiskt det funkar ganska bra, inte vackert men vad ska man göra. De går gärna på den höstig jag gjort. Jag har inte tagit vanligt fint hö rätt ur balen utan tagit det som redan ligger på backen och som är lite ner bajsat och nerkissat, på så sätt äter dom inte upp höet.
 
Lill Fian är så smal, fast de går på fri tillgång samt har fri tillgång till mineraler och vitaminer. Hon är inte uppblåst så hon har inte proteinbrist, och hon har ju helt okej hull när jag känner över revbenen, men jag tycker ändå hon ser rätt smal ut. Kanske ska jag fodra med lusern igen? Hmm får fundera lite på det.
 
 
 





Kommentarer
Anonym

Ja de är lätt att förväxla dem :-) Ja jag hoppas hon blir en rikrigt snygging när hon är blir färdigväxt men hon har växt en del sen i höstas... Ja du ser hon gilla också bollen :-)

2014-01-03 @ 22:07:22




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?