Underbar dag, Underbar kväll!

Puuuh, kom nyss in. Har varit ute på promenad sedan halv åtta. Haft en riktig toppen dag idag faktiskt. Först träningen för Lina och massa trevligt sällskap. När jag sedan kommit hem och lastat ur Fifan for jag till vår ridplan i byn och tittade på när Lina tränade Erika och Bjartur. Kom hem, käkade lite, andades och coola ner en stund. Sedan blev det en uuuunderbar promenad med min älskade Elmo nere vid strandvägen, han och jag <3 Det var världens vackraste solnedgång, sken som guld, helt magiskt. Satte mig på stranden och tittade ut över sjön, Elmo som antingen satt tätt intill mig och njöt av tillvaron, eller så sprang han och lekte i sjön och längs stranden. Surrade lite med nära och kära under tiden och hade det allmänt trevligt.
 
 
Sedan kunde jag inte undgå att ta ut lillan, där stod hon i hagen så fin som hon är, solen hade gått ner och det var lite råkallt men ändå väldigt fridfull och härligt i luften. Det var verkligen vårkänslor till max då allt var så stilla och småfåglarna kvittrade hejvilt, hur underbart som helst. Så jag och Kajjan (haha ja Erika ja har råkat kalla henne det, fy mig) tog en liten promenadrunda, bara hon och jag under fåglarnas kvitter. Hon är så sjuukt trevlig min minsta, så lyhörd och så fin. Hon är väldigt vaken och känslig, jag behöver inte göra så mycket alls hon stannar precis när jag stannar, saktar in när jag saktar in, ökar när jag ökar, hon är verkligen hur duktig som helst, nästan mer känslig och lyhörd än vad Fifa är och med tanke på hur ung och grön Kaera är, såhär skule jag vilja ha det när hon går som handhäst, måste träna lite mer på det och bli hårdare tror jag. I alla fall tog vi en lagom runda, jättemysigt, det märks vad hon har börjat anförtrott sig till mig. Väl hemma blev det lite borstning och lite äppelmums. Underbar dag, JA! Jag kan säga att nu är jag helt slut, har varit full rulle från morgon till kväll, nu ska jag bara ta det lugnt mysa ner mig framför någon film och ladda inför morgondagens Lina träning!
 
 
 
 





Kommentarer
Anonym

Åh underbart fina bilder!

2014-04-18 @ 22:32:06



Matilda - tonårsliv i rullstol

Glömde skriva in vem som skrev kommentaren under, höhö

Svar: Tack MatildA:)
mittangsull.blogg.se

2014-04-18 @ 22:32:27
URL: http://skogsrusset.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?