Sprallig handhäst!

Wiiiiee! Idag har jag haft en rolig stund med tjejorna. Stråååålande vårväder, fågelkvitter, bra humör och goa bästisar.
 
Jag tog med Kaera som handhäst idag. Tredje gången hon hänger på, sist var innan jul så det var ett tag sedan. Det gick förjäkla bra. Hon hängde på vid sidan hela tiden, segade hon efter drev jag på henne med spöt (smash bara!) haha nej då, jag behöver bara visa eller peta så går hon framåt. Jag både tölta, trava och galoppera med Fifa, Kaera hängde på i alla tempon. Haha men man fick passa sig för rätt som det var flög minstingen i luften och bakfötterna kom något nära mig och Fifa, klart hon har energi och blir busig men så får hon inte göra, det kan hända en olycka mitt i allt, så jag fick faktiskt ryta åt henne ett par gånger.
 
Första gången i oktober
 
 
Haha Fifas reaktion när Kaera slängde sig som en bomb var minst sagt rolig, hon stannade och såg så brydd och besvärad ut, lite som "vad gör hon matte??" Kaera är inte en helt oskyldig liten tjej, hon har bra humör hon också. Lite små kaxig var hon allt och ifrågasatte både mig och Fifa emellanåt. Hon var bra brydd att jag satt uppe på Fifa, hon vek huvudet åt sidan och tittade upp mot mig ett par gånger med ett väldigt minspel, hon tyckte det hela var mycket märkligt. Jag tror det är en hel del sto i den här lilla hästen faktiskt, haha kul det gillar ju jag. Hemskt roligt var det i alla fall, att jag kan ta med minsting, och hon sprang på jättefint när vi ökade tempot, hon är ju väldigt för att visa upp sig. Och Fifa hon är ju så sjukt duktig, trots en barnslig liten flamsbebis vid sidan som har för sig både det ena och det andra så är Fifa hur duktig som helst som lyssnar på mig, så skönt med en sån känslig och lyhörd häst, jag tror det är behövligt när man ska ha handhäst. Hade en kanon rolig liten tur med mina bästa två <3
 
 





Kommentarer
Erika Pettersson

Sv.
Alla tre katterna är syskon. :)

Svar: Haha ja det syns ;) fränt
mittangsull.blogg.se

2014-04-02 @ 20:14:05
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Ida

Men vad fin!

Svar: Visst är hon :)
mittangsull.blogg.se

2014-04-02 @ 22:32:32
URL: http://tobehappy.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?