Så mycket mer

Att jag är en riktigt inbiten hästtjej är väl ingen nyhet för någon. Jag var fast redan första dagen jag satte mig på en häst. Jag har alltid ända sedan jag var tolv år haft hästar runt omkring mig. Och innan det så följde jag med mina vänner hem till deras hästar och på deras ridskolor, satt och suktade efter allt som hade med dessa djur att göra och önskade att även jag en dag skulle få börja rida och pyssla. Jag erbjöd mig alltid att mocka, ge mat, borsta, leda, ja allt. När jag var fjorton år fick jag min allra första sköthäst. Dock hade jag sällan någon som kunde skjutsa mig dit så det blev en halvmils promenad varje dag, vilket inte var något som störde mig alls - för jag fick ju träffa min allra bästa. 
 
Och mitt intresse till dessa underbara varelser det bara växer och växer och växer. Jag älskar allt som har med mina hästar att göra, mocka, sopa stallgången, ge mat och vatten, borsta bort lera, bära fodersäckar, hämta spån, laga hage, bygga hage, sträcka tråd, röja sly vid hagarna, skrubba vattenbalja o.s.v. jag finner nöje i allt jag gör med och åt mina hästar. För mig handlar det inte bara om ridning, ska jag vara ärlig är det nog inte ridningen i sig som jag brinner för utan stunderna med mina hästar. Klart jag brinner för att träna och utvecklas i ridningen, jag skulle aldrig nöja mig med att lulla runt i skogen, jag vill utvecklas som ryttare så mycket som jag kan och jag vill att mina hästar ska utvecklas så mycket de kan. Men det är dom jag vill rida, det är dom jag vill utvecklas med, det är dom jag vill satsa på och ge all min tid åt. Så även om jag är en riktig hästnörd, och är helt såld på islandshästarna - så är det mina hästar jag brinner för.
 
 
 





Kommentarer
Erika Pettersson

Känner igen den där känslan. :)
Nu är jag förvisso hästlös, men det är så mysigt dom dagarna jag följer med en kompis till stallet.
Känslan av att vara där är underbar.

Svar: Vart är Raski då?
mittangsull.blogg.se

2014-04-04 @ 09:05:24
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Erika Pettersson

SV:
Hon är utlånad på foder sen drygt en månad tillbaka..

Svar: Jaha! Varför då?
mittangsull.blogg.se

2014-04-04 @ 15:39:01
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Erika Pettersson

Av olika anledningar, men framför allt trivdes hon aldrig i de stall vi flyttade till.

Och sen p.g.a min skada kunde jag rida henne så mycket hon behöver, men har skrivit inlägg om de kan kolla om jag hittar de. :)

Svar: Jaha! Okej, hoppas du blir bra snart igen så du kan ta hem henne :)
mittangsull.blogg.se

2014-04-04 @ 17:00:23
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Erika Pettersson

Sv.
Jo hon lär nog stanna där ett år iallafall. :)
Ska börja plugga i höst så lär plugga på heltid sen ska jag köpa hund i höst också. :)

2014-04-05 @ 09:39:56
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?