Idag har jag fått svettats!

Puuuuh. Idag har jag kämpat så svetten har runnit överallt. Jag hade inte tänkt rida idag men eftersom min kära sambo hade gjort ett 15 timmars pass och kom hem halv sex i morse så passade jag på att ta ut båda tjejorna medans han sov. Kaera skulle få gå som handhäst igen och helvete vad vi bråkade.
 
Nu börjas det. Haha. Unghästfasoner, tester, stoidioti. Först och främst så skulle hon inte gå fram, jag kunde bli tokig på henne emellanåt och det är ju detta som har varit svårast med den här hästen, han hon fryser fast i backen emellanåt. Sedan efter lite tjafs där jag hade fått hoppat av Fifa och diskuterat fram mit minsta tjursto så rullade vi framåt igen. Och så blev det en avstickare och Kaera stannar som vanligt, såhär höll vi på och mitt tålamod, haha ja det började tryta, men än var inte Kaera färdig med sitt bestyr, onej för sen helt plötsligt blev vi en exploderande bomb. Rätt som det var flög hon i luften, helt crazy! Och sedan under en bra stund så for hon och slängde med huvud och ben hela tiden och hon liksom får för sig att slänga fram ena frambenet lite irriterat, ja ungefär som hingstar gör, huh hon var allmänt PAIN I THE ASS.  Och däremellan tjurstannade vi så matte fick ge upp och hoppa av och diskutera fram henne för att sedan hoppa upp i sadeln igen och hålla tummarna att hästfan följde med haha.
 
Haha ja, jag blev arg emellanåt, svetten rann överallt och jag var helt slut. Hästjävel! Haha. Ja jag är inte förvånad, jag vet att unghästar växlar fram och tillbaka, sedan är den första tiden oftast lugnast innan de blir riktigt hemmastadda och får lite skinn på näsan. Jag har haft en sån unghäst (travare) förut, lugn och snäll som en filbunke första tiden - sedan blev han ett jävla as och jag skicka ner han till skåne ^^, men vi passade inte ihop heller. Jag vet att Kaera kommer bli en utmaning, hon har ett jävla temperament och väldigt för att slänga ben lite här och var, en studsboll och det finns väldigt mycket sto i henne. Och det där "hingstfasonerna" hon har sig i hagen, de har hon sig gärna när vi rider ut såhär också, och idag var hon extra jävla jobbig. Och så jag då haha som inte är van att ha handhäst, det blev bara en ända röra, men men det är bara att svettas på, för sista biten hem verkade det som att lill tösen var lite trött och då gick vi så fint vid sidan, och hon var så snäll att raspa hovarna och alla annat också, men hon blir lite småkaxig när jag sitter upp på en annan häst, det är lite som om hon blir frustrerad att jag blir högre än henne, för så fort jag är på backen så är hon lugn som en filbunke.
 
Ja fyfan, jag blev helt slut, men man ska svettas lite med unghästar, hitills har hon ju varit väldigt lättsam i allt annat så lite utmaning ska man ha!
 
 
 





Kommentarer
Karin

Haha känner igen mig! Just gått igenom första stegen med min grabb på 4 år... pust. Blev en del svettiga pass (mest är det ju innan man kommit upp på ryggen) men nu har det gått som en dans det senaste så undrar nästan när det ska komma ett bakslag. ;) HAHA

Svar: Haha ja men det är ju det som är så spännande, man ska ha utmaningar annars blir det ju inte roligt, svett blod och tårar ingår liksom, men när man klarar varje utmaning får man så mycket belöning :D
mittangsull.blogg.se

2014-04-11 @ 22:54:59
URL: http://karinstarkenberg.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?