Det nya tricket

Tjoooh! Jag tränar det nya tricket för fullt. Haha för fullt är väl och ta i, vi tränar i lagom fart. Jag brukar passa på att ta fem minuter efter eller före ridpasset ibland. Det här tricket innebär många steg så det är en hyfsad utmaning, men jag gillar sånt och vi är redan på steg tre vilket hon har lyckats utföra galant två gånger idag.
 
I det här tricket gör jag precis samma sak som när jag tränar Elmo. Jag väntar ut henne. Jag låter henne tänka och försöka själv, kommandot kommer jag lägga till sedan när hon kan tricket. Och när hon gör mer mot det rätta så berömmer jag massor och ger godis, men man får vara snabb att fånga dom ögonblicken. Fifa är verkligen en uppskattad häst att träna med. Ska bli spännande och se vart detta trick leder, om det blir som jag tänkte, men ni får vänta tålmodigt på filmen :)
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?