Nu äre klippt!

Tösabiten, ah hon tyckte nog det var skönt att bli klippt. Jisses hon har typ satt hela vinterpälsen. Under de soliga dagarna har hon stått och svettats enormt i hagen, hon har varit dyngsur framtill, så nu var det dags att klipp klipp. Hon rörde inte en fena (Fifa som ändå är en nyfiken och lite fipplig dam) hon stod typ och sov när jag gick igång med klippmaskinen - aaah skönt tyckte väl hon.
 
Men jag måste säga att fyfasen vad dålig jag är på att klippa. Hmm det blev inte exakt likadant på båda sidor men det kanske inte är något tänker på. Jag tycker det är skitsvårt att få det likadant sedan är det så förvirrande på en skäck med fläckarna. Och ju mer jag försökte ändra dessto värre blev det. Så äh det får vara som det är, man ska inte hålla på och ändra och dona, jag fick iaf ändra på varje sida men likt förbannat gjorde jag fel haha, man tog för mycket eller klippte lite snett, men som sagt hoppas inget som syns så väldigt - kanske mer i mina ögon :P. Hon är klippt nu iaf.
 
Mobilbilder, nu har tösa stått i en månad och bara varit häst uppe på betet, skönt för na, längre blire nog också :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Anonym

Jag tycker det ser riktigt bra ut på bilderna iaf :)

Svar: Hehe ah det syns ju inte på bilderna mina små misstag ^^ Men tror de blev hyffsat ändå.
mittangsull.blogg.se

2013-10-06 @ 16:52:45



Karin

Oftast är det bara man själv som ser misstagen. Det växer snart ut lite grann och då syns inget längre.
Visst är det skönt för dem att bli av med lite, några av mina har också satt galet mycket päls redan. Medans min lilla Nökkvi knappt har satt någon vinterpäls, rakade honom med, men efter honom blev det bara en liten minihög med päls. :P

Svar: Ja du har helt rätt :) Man blir så självkritisk.
Ja det är verkligen olika haha! Tänk travarn min har börjat sätta småfjun, inte länge sen han hade sommarpälsen, småfjun satte Fifa i slutet av agusti :P Men det klart islänningarna brukar vara före storhästarna..
mittangsull.blogg.se

2013-10-07 @ 14:07:19
URL: http://lilldamberg.wordpress.com



Erika Pettersson

Att få det exakt likadant är nog omöjligt. :/
Men det är inte lätt o klippa dom.
jag klippte ju Raski för ett tag sedan.

Och en kompis häst.

2013-10-08 @ 12:52:24
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?