Beställd

Nu har jag beställt Jóhann Fridgeirssons bok Islandshästen. Jag blev så inspirerad och nyfiken på artikeln om honom och hans tänk i den nya islandshästen. Jag bara slukades av texten - så jag tog och klickade hem boken på en gång. Tycker han verkar ha en kanon sund syn på hästhållning så det ska bli superintressant att läsa hans bok faktiskt.
 
 
" Jóhann Fridgeirsson är en av Islands mest kända och erfarna ryttare, ridlärare och uppfödare. Han kommer regelbundet till Sverige och undervisar sedan drygt 20 år. Han berättar om ridning, träning, hästhållning. Ger råd om tölt och övrig gångartsträning. Steg för steg förklarar han ledarskap, kommunikation, övningar för bättre gångarter. Tygelhandens viktiga inverkan och ryttarens egen utveckling. Samt isländsk ridtradition."

Jóhann Fridgeirsson är en hästmänniska och en av Islands mest erkända och erfarna ryttare och uppfödare.  uppfödare. Han har jobbat som ridlärare i Sverige i mer än 20 år och är en av våra mest populära islandshästinstruktörer.

I denna bok berättar han om ridning och träning, hästhållning och skötsel. Han ger tips och råd om gångartsträning, tölt och passridning.

Här finns även en inblick i den gamla isländska häst- och ryttartraditionen.

- See more at: http://www.yourvismawebsite.com/kauparve-islandshastar/shop/product/bok---islandshastar-enligt-johann-fridgersson?tm=webshop/ovrigt#sthash.Qtiiz4wB.dpuf

Jóhann Fridgeirsson är en hästmänniska och en av Islands mest erkända och erfarna ryttare och uppfödare.  uppfödare. Han har jobbat som ridlärare i Sverige i mer än 20 år och är en av våra mest populära islandshästinstruktörer.

I denna bok berättar han om ridning och träning, hästhållning och skötsel. Han ger tips och råd om gångartsträning, tölt och passridning.

Här finns även en inblick i den gamla isländska häst- och ryttartraditionen.

- See more at: http://www.yourvismawebsite.com/kauparve-islandshastar/shop/product/bok---islandshastar-enligt-johann-fridgersson?tm=webshop/ovrigt#sthash.Qtiiz4wB.dpuf

Jóhann Fridgeirsson är en hästmänniska och en av Islands mest erkända och erfarna ryttare och uppfödare.  uppfödare. Han har jobbat som ridlärare i Sverige i mer än 20 år och är en av våra mest populära islandshästinstruktörer.

I denna bok berättar han om ridning och träning, hästhållning och skötsel. Han ger tips och råd om gångartsträning, tölt och passridning.

Här finns även en inblick i den gamla isländska häst- och ryttartraditionen.

- See more at: http://www.yourvismawebsite.com/kauparve-islandshastar/shop/product/bok---islandshastar-enligt-johann-fridgersson?tm=webshop/ovrigt#sthash.Qtiiz4wB.dpuf

Jóhann Fridgeirsson är en hästmänniska och en av Islands mest erkända och erfarna ryttare och uppfödare.  uppfödare. Han har jobbat som ridlärare i Sverige i mer än 20 år och är en av våra mest populära islandshästinstruktörer.

I denna bok berättar han om ridning och träning, hästhållning och skötsel. Han ger tips och råd om gångartsträning, tölt och passridning.

Här finns även en inblick i den gamla isländska häst- och ryttartraditionen.

- See more at: http://www.yourvismawebsite.com/kauparve-islandshastar/shop/product/bok---islandshastar-enligt-johann-fridgersson?tm=webshop/ovrigt#sthash.Qtiiz4wB.dpuf





Kommentarer
Frida

Han brukar ha kurser med jämna mellanrum i stallet Guffi stod i Arboga, men jag hade aldrig råd att vara med då. Men jag var med på en teorilektion en gång. Han hade mycket intressant att säga :)

Svar: Åh! Intressant! Men du.. du som bott i Sundsvall, vet du om det brukar komma dit nå bra tränare eller om det finns en grupp med människor som brukar engagera fram kurser? Må ju finna en ny tränare men jag är lite lost.
mittangsull.blogg.se

2013-10-27 @ 23:18:49
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Frida

Svar: Anki på www.bjarmegard.se utanför Kovland har kurser med Camilla och Hjalti ibland. Josefin hade Herkules där för ett tag sedan :) Sen vet jag att en grupp hade kurser för Anna Olovdotter ibland förut, men jag vet inte om de fortfarande har det. Du kan prova att kontakta Maria Jakobsson på facebook, hon brukade ha hand om kurserna. Sen har du ju Måns Bromee i Östanskär. Min mamma rider på hans ridskola och jag var med på en lektion i somras och kan defintivt rekommendera honom. Vi har faktiskt börjat fundera lite på att flytta hemåt igen :)

Svar: Okej då vet jag :) Maria Berg har jag varit lite nyfiken på, undra om hon är duktig på att lära ut. Saken är att jag vill få ut så mkt som möjligt av en lektion och jag kan säga att det är inte många tränare som jag tycker ger så mycket som jag kräver. Lina var riktigt bra faktiskt, hon passade mig och Fifa som tränare.
mittangsull.blogg.se

2013-10-28 @ 12:21:14
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Frida

Svar: Du får prova dig fram helt enkelt, det ska ju fungera med ens eget tänk runt träning och hästen också. Hoppas du hittar någon. Har du tittat på tränarlistorna på sifs hemsida? Glömde förut att jag ridit för Anna Olovsdotter en gång och under den lektionen fick vi till de första töltstegen på Guffi, så hon hjälpte verkligen oss den lilla gången :)

Svar: Jasså ni kanske ska flytta hem:)??
Ja det vore ju toppen om man bara kunde sticka till Sundsvall och träna för nån, än att behöva åka så jädra långt. Jag vill ju gärna träna regelbundet. Jaha vart bor den där Anna?:)
mittangsull.blogg.se

2013-10-28 @ 20:18:52
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Frida

Ja, det ser ut som så :)
Jag tror hon bor i Stockholm tyvärr, men när de hade kurser kom hon upp ganska ofta, så har dom fortfarande kurser kommer hon säkert då och då :) Har du frågat Josefin om hon har några tips?

Svar: Okej :) Varför flytta hem igen :)? Planer? Okidoki jag ska prata med Josefine och se vad hon säger :)
mittangsull.blogg.se

2013-10-29 @ 13:07:58
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Frida

Jag blev av med jobbet nyss och Emil har velat flytta hem ett tag, och nu har han nästan fått ett nytt jobb där uppe så vi hoppas vi kan flytta upp snart :)

Svar: Jahaa :) Men det är väl skoj? Kanske vi träffs nått :)
mittangsull.blogg.se

2013-10-29 @ 22:01:06
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Frida

Ja, skönt att bo närmare familjen och så :) Men det är väldigt tråkigt för Guffi. Vi har trivts så himla bra i stallet, han är så lugn och harmonisk nu om man jämför med tidigare.

Svar: Ja det brukar väl alltid vara för- och nackdelar med allt. Men förmodligen mest fördelar :) Vi får hoppas han behåller sitt lugna jag :)
mittangsull.blogg.se

2013-10-30 @ 11:04:54
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Frida

Ja, ska försöka hitta en lugnt och inte allt för stort stall, eller iallafall med samma människor. Det är det han verkar ha svårast för, om det kommer olika människor hela tiden blir han nervös.

2013-10-30 @ 17:34:28
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?