L.T

Igår hade jag ett trevligt besök. Någon som jag inte träffat på väldigt länge. Lina ringde hipp som happ när jag var på plan med Fifa. (Ja nu har det varit tio grader varmt så på plan är det iaf upptinat, wohoo) Vi har inte träffats på evigheter nu när hon jobbar som ridinstruktör och tränar unghästar nere på kvarnbacka. Jaaaaa Johan tog henne ifrån mig och jag har varit otroligt ledsen över detta, ja menar skåne!? Det blev två flugor i en smäll, både min vän och tränare försvann, så det har varit sådär faktiskt, samtidigt som hon helt klart är värd det.
 
Innan vi drog hem till mig för att fika och surra om allt slängde hon sig upp en liten sväng på Fifa. Det var ju ett tag sedan hon red min lilla dam. Jag är tydligen för kräsen och osäker på mig själv för min häst var jättefin och supermjuk, haha ja jag måste tro mer på mig själv. Man skulle ha gått på en clinic för Haffi!
 
Det var otroligt roligt att få höra hur det är där nere på gårdarna, låter ju helt fantastiskt med de långa stränderna de kan rida på, alla flotta fina hästar, anläggningarna, allt låter så himla underbart! Hon blir nog kvar där ett tag dessutom då de verkar vara väldigt nöjda med henne (jag hade inte förväntat mig något annat) Däremot sitter ju jag och hoppas att hon en dag ska komma hem och starta något eget här omkring. Har jag nämnt att hon tävlade SM i år för första gången och kom fyra med Sjöfn i femgång? Hon är otrolig.
 
I alla fall så fick jag se lite bilder på Kaeras halvsyskon som också är efter Meitill. Det var ju kanonroligt! Och de flesta skulle tydligen vara minst lika flotta som lillgumman min. Väldigt snälla och trevliga hästar som rörde sig jättefint. Det gör ju att man blir ännu mer sugen på att fara ner och hälsa på! Jag hoppas verkligen vi kan hålla kontakten bättre framöver och träffas lite oftare så inte vår vänskap försvinner, för det vill jag verkligen inte.
 
Lina och Sjöfn SM 2013 (Bild tagen från Lina)
 
 





Kommentarer
Paulina - Paulinas.se

Skåne är "the place to be" om man har häst :) Massor med gårdar överallt, bästa ridvägarna och saker som händer hela tiden. Fast vi har ju inte skogarna ni har i norr och inte snön heller. ;)

Svar: Haha ja de är ju ett väldigt islandstät område, men det är det även i jämtland här uppe, det kryllar av islandshästar och tränare :) Men det är ju så, vill man satsa får man nog fara söderut. Ibland önskar man att man hade lite av skåne här uppe, man skulle liksom vilja blanda landskapen för samtidigt skulle jag inte vilja mista våra berg, skogar och snö som många gånger är toppen :)
mittangsull.blogg.se

2013-11-17 @ 10:42:23
URL: http://paulinas.se



Q ord & inga visor!

sv:Jag har ingen ny egen häst och kommer inte skaffa någon heller utan jag rider och utbildar en väninnas unghäst för tillfället.Just nu växer han dock så han går och skrotar just nu i väntan på att han ska jämna ut sig en aning.Han är sent tagen och född 09 och hälften P.R.E och andra hälften fullblod=)
mvh/Q

Svar: Okej :) Ja men det är väl toppen för dig, då du får fortsätta rida men har inte det där största ansvaret :)? P.R.E. Mumsigt hörru, är det en häst som har förutsättningarna :)?
mittangsull.blogg.se

2013-11-17 @ 11:31:21
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?