Jabbadabbadoo!

wiiioo wiiiioo äääntligeeen. Hur länge har jag väntat? Jaa hur länge har stallet funnits, ooooh har väntat lääänge men nuuu får jag el i stallet wiiiiee. Idag ska det bli färdigt och tääänk vilken tur att vi har en elektriker i familjen, självaste sambos bror. Så det blir ju inte alls lika dyrt som det skulle ha blivit om jag tagit hit en riktig elfirma, fy vad dyrt. Fast det här går på ett par tusen ändå så jag blir ruinerad den här månaden också, men tänk, nu får jag el i stallet, jag kommer SE vad jag gör, jag kan ha radio, jag kan ha element, jag kan ha kanske torkskåp, tjooofaderittan. Vilken lyx!
 
 
 
O andra sidan folk som gör tjänster gratis må väl få något tillbaka? Det där stör jag mig på. Folk som lånar något, får något eller folk som får en tjänst : Gratis - hur kan man ha samvete att INTE ge tillbaka när någon är så schyst? Snåla människor. Man ska visa uppskattning. Hur än liten krona man har i plånboken så är det viktigt att man är en bra medmänniska. Även om det inte är sagt mellan parterna att någon gentjänst eller betalning ska ske så må man väl tänka till lite, sånt där minns man, man gör ju sitt eget "rykte". Jag har fått låna mycket saker av snälla människor som inte velat ha något tillbaka, finns inte på världskartan att jag utnyttjar detta utan att ge något tillbaka? Gentjänst, gåva eller någon slant - tro mig det minns folk och det uppskattas. Man är medmänniska.
 
Noog om det. Jag får el och jag är supernöjd och jag vet exakt vad jag ska tacka detta med heheh. För övrigt mår jag piss. En natt vaknade jag av världens yrsel. Jag kunde knappt stå på benen och det var fruktansvärt obehagligt. Jag var livrädd med andra ord, det snurrade precis som i en karusell och inte försvann det. Så jag for till doktorn och se där - Jag har virus i balansnerven. Wiie, kul, virus, det får man vänta ut, finns inga mediciner och inget speciellt som tar bort yrseln heller. Detta kan sitta i flera veckor, vad roligt att ha yrsel i flera veckor. Great, och sedan har min älskade allergi kommit tillbaka efter sommarvilan, välkommen.





Kommentarer
Jennifer

Usch har du åkt på kristallsjukan =(

Svar: Nej kristallsjukan och virus i balansnerven är olika saker :) Kristallsjukan lever man med (mamma har det) virus i balansnerven kommer försvinna så småning om, tur är väl det :O!!!
mittangsull.blogg.se

2013-11-01 @ 09:09:25



Jennifer

Känner flera som fått samma som dig och varit till läkaren som då sagt att dom fått Kristallsjukan. Så här står det ju på nätet.

"Kristallsjukan går ofta över av sig själv men det kan ta flera dagar eller veckor."

"Godartad lägesyrsel beror på att balanskristaller har lossnat från sin plats i hinnsäcken och fallit ned i någon av balansorganets båggångar eller att de fastnat på någon av gångarnas receptorer. Godartad lägesyrsel är vanligt efter det man slagit i huvudet och efter "virus på balansnerven". Människor med migrän och kvinnor drabbas oftare. Det vanligaste är dock att man inte kan finna någon förklaring till varför man drabbats."

Stämmer ju rätt bra in på dig pga dina migränanfall. Så kristallsjuka verkar man ju kunna få efter viruset, och mina kompisar som har fått sånna där "anfall" har fått diagnosen kristallsjuka och att det går över efter ett tag.

2013-11-01 @ 12:53:25




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?