I somras

I somras bloggade jag inte överdrivet mycket. Jag ägnade mig åt det runt omkring mig istället. For på semester till Göteborg och Stockholm med min sambo. Drog genom halva Sverige ner till Öland där jag fann Kaera. Tränade regelbundet i två månader där jag styrketränade varannan dag, gick en mil varannan dag samt åt en bra och sund kost. Umgicks med vänner och spenderade mycket tiden till mina djur. Jag njöt av sommaren helt enkelt och längtar tillbaka!
 
En liten rolig sak som hände som jag inte har skrivit i bloggen var när jag och Fifa red till sjön en dag för att träna lite i vattnet. Vi gjorde det ganska ofta på mornarna och det är rätt långtgrundt där vi håller till. Vi skrittade omkring där mycket just för att gymnastisera lite. Uppe i backen med utsikt över hela sjön finns tågstationen och en morgon stod en man där och betraktade oss. Jag kände mig något iaktagen, men vi fortsatte traska på där i vattnet. Plötsligt utan någon som helst förvarning lägger sig Fifa ner i vattnet med mig på ryggen. Jag slänger mig av (piiiinsamt) och blött, smackar på Fifa att hon ska kliva upp. Det här är så typiskt hon alltså!! Jag slänger tankarna direkt på mannen som förmodligen fick sig en riktig show. Fifa hon tar god tid på sig innan hon sakta reser sig upp. Jag dyngsur i alla kläder och stövlarna, röd om kinderna och tänker pinsamt pinsamt pinsamt. Fifa blöt och nöjd. Jag blöt och generad. Hoppar upp och låssas som om ingenting har hänt, men ett flertal gånger känner jag hur Fifa gärna vill lägga sig i vattnet igen för att mysa, men nu var jag beredd! Jag var så generad men samtidigt skrattade jag på vägen hem åt min tokiga häst - det där är hon, det där är min Fifa det och förmodligen av hon mannen ett gott skratt också..
 
 
 





Kommentarer
Erika Pettersson

Vissa tider så hinner man helt enkelt inte med bloggen. :)

2013-11-16 @ 18:37:20
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?