Baaam!! Kabooom!

Lyyyycklig lyyyycklig. Eller? Nja jag vet inte det. Nu kom hundraelftio smällen. Kaera är väldigt halt och stödjer inte på sitt vänstra bakben. Stillastående så vilar hon på den sidan och när hon går sätter hon bara i tån. Åååh det är så härligt att leva mitt liv, jag har sånt flyt med allt, verkligen. Ärligt talat orkar jag inte bry mig längre, jag orkar inte hålla på. Mitt liv består enbart av otur och oflyt med en massa oro och sorg, fick jag liksom inte nog med att Svala dog? Att Lina flyttade? Att Kaera gjorde illa sig vänster fram? Att min vän ligger nedsövd på sjukhus och läget är allvarligt? Att skolan går åt helvete? Att man fått virus på balansnerven? Att pengarna flyger iväg så fort man får in dom? Att jag har (privat).....? Nej ge mig mer bara för fan!
 
Vår fina kviga som har problem med sina bakben och ligger mest, blir troligtvis slaktad imorgon, greeaat. Vi ska alla lida i den här familjen...
 
 





Kommentarer
Anonym

Hovböld? Det brukar komma snabbt och de blir jättehalt. De går även ofta på tå....
Har du testat att klämma på hoven? En hovböld är ju ändå en "bra" diagnos, om det skulle vara det....

2013-11-23 @ 18:17:48



Lizette

Det var jag som kommenterade nyss...

Svar: Har inte kollat under hoven faktiskt, men det känns som att det skulle vara annat, som om hon har sträckt sig i hagen eller nått. Hovslagaren var här igår tycker hon borde ha sett något i så fall?? Nu har jag lindat båda bak och ställt henne i boxen, frågan är om hon ska stå där nu eller om hon behöver röra på sig då och då? Hon är ju rätt halt och liksom nickar och flåsar när hon måste använda det benet..
mittangsull.blogg.se

2013-11-23 @ 18:18:53
URL: http://lizettepadellaro.blogg.se



Erika Pettersson

Men fy!!
Förstår att du är less på allt.
samma sak här.

hoppas K bara har en hovböld eller något sånt så hon snart är återställd. :)

2013-11-23 @ 20:15:12
URL: http://erikapettersson.webblogg.se/



Alexandra

Fan vad surt... Hoppas det inte är nå allvarligt!
Hoppas också på lite flyt nu..

2013-11-23 @ 21:22:45
URL: http://alexaka.blogg.se



sandrej

det är ju sådär att allt kommer samtidigt. till slut vet man inte om man ska skratta eller gråta åt allt bajs som händer. är också i en sån period just nu.

försök bara andas, så tror jag att det till sist löser sig.
tillåt dig att ha dåliga stunder när allt känns hopplöst, likaväl som att tillåt dig att le när det känns lite bättre!
kram till dig!

2013-11-24 @ 18:50:36




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?