Lös

Älskade häst, hur många kan släppa lös sina hästar på gården liksom? Jag behandlar henne lite som en hund, kallar på henne, pekar på vart hon ska gå, säger plats eller varsegod, är jag knäpp eller? Amen det funkar ju. Häromdagen efter ett ridpass släppte jag lös henne på gården så hon fick äta lite grönt medan jag gick och gjorde i ordning kraftfoder. Hon traskade neröver bakom huset och njöt av det gröna. Fast att sedan kalla efter henne nu kan vara en utmaning, vem fasen lämnar grönt färskt gräs liksom? Ja det skulle vara om man skramlar hink. Men det är ju bara att hämta. Sedan står hon oftast där jag ställt henne. Husse tog bort brodden för några dagar sedan och Fifan stod löst så snällt så, ibland får man påminna henne om grässtråna lockar men hon lyssnar när man säger åt henne, hon är riktigt duktig. Jag försöker ha henne lös så mycket jag kan, även när jag hämtar henne i hagen, jag behöver sällan ta på grimma och grimskaft utan hon följer med hon.
 





Kommentarer
Josefine

SV: Jaa verkligen :D hahah ja här i Selånger kryllar det verkligen av hästar, ett riktigt hästsamhälle! :D Konstigt det skulle kännas för mig att vara neda ryttaren typ haha, jag är ju van allt sällskap, och alla bitchiga storhästryttare ;)

2013-05-11 @ 13:02:32
URL: http://Isbitarna.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?