Trick inspiration

Jag älskar att tricksa med mina djur, vovven kan en del, Fifan kan dock bara spansk skritt både från marken och på ryggen utan problem, jag har börjat med buga och jag får ju lätt ner henne i bugaposition men det är inte förrän hon gör det själv på mitt kommando som hon KAN buga. En del verkar nöja sig med och tycker att deras hästar kan ett tricks när man själv har satt dom i den kroppsposition där man vill ha dom, men jag tycker inte att det räcker, det krävs lite mer för att jag ska tycka det är ett inlärt trick, det är inte svårt att exempelvis få ner en häst i bugaposition däremot blir det en större utmaning att hästen gör det själv vid kommando, så för mig kan inte Fifa buga än och hitills kan hon bara ett trick i nuläget vilket är lite tråkigt och enformigt, så nu ska jag lägga lite mer energi till detta.
 
Ja ja nog om det nu tänkte jag visa ett videoklipp (som vanligt) där en kvinna visar hur du får din häst att nicka, hon har sedan en massa andra klipp med olika trickövningar man kan göra med sin häst, verkligen inspirerande och jag tänker absolut börja ta itu med trickträning igen för det är otroligt skojigt.
 
Enyoj!
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?