Ska jag skratta eller gråta?

Linapass
 
BÅDE OCH! Jag både skrattar och gråter av glädje, jävlar anamma min häst är the best of all! Igår tog jag ett Lina pass för att få bukt med det där tunga i handen, det löste jag ganska snabbt tjoho, lite Lina pass och jag får bättre grepp och förklaring hur jag ska göra. Fifan låg inget i handen efter jag fattat precis hur jag skulle göra. Traven var så himla fin, det lustiga är att hon har vänt.. IGEN hon vänder och vänder, förut hade hon lättare för vänster varv i traven och höger var väldigt knakig, nu är höger finast och hon är sååå duktig ååh mammas mummsfillibabba! Traven är såå fin nu, hon viiilar så fint på steget och den är så skumpig och fin nu. Det är så roligt för Lina ger så mycket beröm om Fifa varje gång, hur hon har utvecklats så otroligt mycket, hur rolig hon är att rida och vad fin hon har blivit, mmm jag bara plockar åt mig hihi, det gillas, för jag vet att Lina är så himla ärlig, ser det förjävligt ut så säger hon det också haha, men är det bra då är det bra, så hennes kritik tar man på fullaste allvar, inge dalt bara rättvisa och ärlighet, tio tummar upp.
 
Middag med friends
 
På kvällen for man till stan med några kompisar, gick på fin restaurang och åt Filé mignon, black and white med beasås och mumsaaa, med ett glas vitt, fast en cola hade inte suttit fel heller haha. Bio efter det, en toppendag med andra ord.
 
Anglingmys
 
Denna dag vaknade man återigen i strålande solväder, tog hunden och for ner till sjön där sambon och hans familj ordnat angling genom deras åkeri, var kring tjugo pers och bara surra, åt gott, drack gott och mådde mys i solen.
 
Helt jävla wow
 
Stack sedan upp till hästarna efter ett par timmar på isen. Sadla min bebis och tog på vikter. Detta var fjärde gången för det här vinterhalvåret som hon reds med vikter. Två gånger innan tävling, en gång på tävling och idag, så jag har lagt vikterna åt sidan för hon går så sjukt fin utan dom, men ibland vill man rycka på dom. Vi tog en längre uteritt i det uuuunderbara vädret. Solen lyste om en varmt, folk överallt både på isar och vägarna, Gruset hade börjat tina upp så det lät sådär klockiklock och en skiiitfin häst. Jävlar fyfasen herreguuuuud vad jävla fiiiint hon gick ååååh hon är helt otrolig. Allt var så klockrent fint, skritten, trraaaaaven galoppen och..töööölten oooh nu börjar den bli riktigt riktigt fin, flottsnuppan min.
 
Jag hade INGENTING i handen, tölten var amazing, hon var framme, samlad, lyfte ryggen jättefint, låååånga kliv och luftiga lyft med klockren takt.. mmm. Vissa sträckor när jag brassade var... woooow, alltså den tölten har jag aldrig aldrig kunnat få fram på plan, inte ens i närheten och det lär jag väl inte få heller, inte än på ett tag. Ska jag vara ärlig, den tölten som kommer fram då, den kan bara tas fram mellan mig och Fifa, det är vårat speciella och starka band som får fram när tölten bara flyyyyger iväg i guld, den är helt otrolig och hon är sååå snygg  skuggan haha (skuggidioti) nej men det är som att hon och jag leker fram och vi blir ett, det är det där speciella connection som vibbrerar mellan oss, den behövs för att hon ska få in den där flotta fina tölten, den där stunden mellan bara henne och mig, inget annat existerar.. ååh jag döööör jag vill bara rida igen. Usch vill bara grina hahah. Hon är otrolig!
 
Middag för fyra
 
Ikväll blir det middag (taccos) med sambons bror och flickvän, det här är en perfekt helg måste jag säga, jag hoppas ni har en lika underbar helg som jag :)
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?