På rymmen

Har skaplig migrän, som vanligt men måste slänga in ett inlägg om de två tjuvarna, Bitter-tjuven och Svala- tjuven som rymde idag. Fasen vad tur att jag ställt in Fifa i stallet efter dagens Lina-pass för att få vila lite, så hon var inte med på hästarnas äventyr.
 
Jag stod och bakade i köket, spisen var på, ugnen var på. Svärmor ringer och skriker att hästarna har rymt och är på landsvägen. Jag kastar mig ut i bilen på någon sekund. Utan att stänga av spis och ugn, utan att ta med mobilen, utan att fråga vilken väg hästarna tog, utan att ta med grimskaft. Jag körde jävlar anamma och bilen spann iväg. Helvete vad bråttom ja hade. Jag körde runt på vägarna i full fart och letade, tankarna slog att man kanske måste skjuta Bitter på plats, hur gammal han hann bli och så vidare. Jag hann tänka mycket.
 
Husse, kära husse hade stängt av spisen och ugnen. Tagit sin telefon och kollat sig för vilken väg hästarna tog och tagit egen bil. Husse kära husse hittade hästarna och stod med Bitter på vägen med en jacka över hans hals som "koppel" Svala stod en bit framför, henne hade man inte fått tag på och det fick jag inte på hela vägen heller. Så jag tog Bitter i hundkoppel runt halsen och gick hemåt med Svala lös på släp.
 
Skönt att det gick så bra, tror Bitter är grymt rastlös, promenader får han ibland, nu är det isigt så det går inte då han är barfota, men killen borde ju få springa, vet inte om han håller för att springa med bredvid vagn eller häst, men det vore inte tokigt för min svarta prins.. huva!! Nu är jag bra nervös att de ska rymma inatt igen.. måtte de stanna i hagen för brövele!!
 





Kommentarer
Frida

Tur att husse hittade dom och allt gick bra! Det är inte roligt när de rymmer.

2013-03-08 @ 22:20:47
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



Erika

Tur att de gick så bra och det inte hände någon olycka.
Bus hästar. :)

2013-03-09 @ 14:05:19
URL: http://eriikapettersson.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?