Projekt stall: Städning & Planering

Snacka mycket skit på golvet kan jag säga, flera kg grus och gammal...spån? Det dammar som satan. Skitigt och dammigt på väggar och tak. Först sopade och skopade jag i det grövsta i skottkärran, sedan hämtade vi hem vår industridammsugare, här har man faktiskt tur som är sambo med en som både har åkeriföretag och jordbruk. Det blev en STOR skillnad efter dammsugningen. Lägg märke till att vi även rivit "stommarna" Ja efter mycket tänkande och velande valde jag att göra en lite större box till Bitter på höger sida och en lite mindre på vänster men lagomt stor till Fifa, samt en gästbox framför Bitters box. Det skall bara hakas på en mellanvägg där de gånger man har en gäst eller kanske när jag skaffar mig en tredje häst, det är ju inte omöjligt att man gör det :) Nu är det klart för att bara börja bygga!
 
 
 
Lite sällskap som lyckligt springer upp, ner och runt omkring i stallet har jag alltid ;)
 
 
Husse har precis påbörjat stallets snickeri
 
 
Ny stomme uppsatt. Trågolvet måste tyvärr ligga kvar då det visade sig att det inte var jutet under, men det funkar.
 





Kommentarer
Linnea

Å jag tycker det här är så spännande, vill bara se nästa steg, o nästa... Jättekul att du gjorde såhär! Ser redan ut som ni gjort ett jättejobb - duktiga!

2013-06-05 @ 15:15:14



Julia

Väldigt kul o följa!! Inte alls avis ;)

2013-06-05 @ 22:08:41
URL: http://ohjuliet.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?