Övergångar

Idag har det gått riktigt bra med Fifa, med lite inslag av småbråk men sånt får man ta ibland. Det händer att fröken slutar lyssna och bara springer ifrån arbetet, då måste man bli hård. Idag blev det fokus på fattningar och tölten, samt övergångar mellan tölt och galopp och det var väl där hon kunde bara flamsa iväg och glömma mig på ryggen, one rein stop är något jag använder mig utav när det bara springs på, väldigt användbart om man gör det på rätt sätt så att säga.
 
Allteftersom började skrutt lyssna och tölten var strååålande, som belöning tog vi till lite trav på slutet och de var kalas med fint sväv och tramp, körde sedan lång och låg i traven med mycket svängar som avslut. Jag är nöjd med dagen trots att jag kännt mig både ledsen och arg över annat, oftast blir man lite off och kan inte utnyttja ridningen till fullo när jag inte är på glädjens väg, men istället fick jag jävlar anamma och blev lite arg över det istället, kände att det skulle fasen inte förstöra det bästa jag vet, så det släppte och vände till något använbart istället :)
 
Så jag är jättenöjd med plums, det går ju åt rätt riktning. Imorgon kanske vi ska ta och bada lite istället för ridning om vädret är bra.
 
 
 
 





Kommentarer
Frida

Skönt att det känns som att ni är på väg åt rätt håll igen :) Du, jag tittade på blogglistan och såg att din design ser lite tokig ut på sen sidan, bara så du vet :)

Svar: Ja den har sett ut så i precis ett år nu :) Det är knasigt vet inte hur jag får bort..
mittangsull.blogg.se

2013-07-05 @ 18:59:53
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?