Kors och tvärs

Idag drog vi till plan igen. Tränade skritt, trav och galopp för hand på backen och körde sedan tölten från ryggen. Det gick faktiskt bra, jag bytte taktik och töltade kors och tvärs hit och dit fram och tillbaka i friskt tempo, Jag svängde henne typ i 90 grader och så fort hon rollade eller ville "dra" iväg slarvigt med tölten eller inte riktigt lyssnade, så körde jag på svängarna igen. Just för att jag skall få med henne och att hon ska bli vaken och lyhörd samt att det ska släppa mer i kroppen och få igång gasändan lite. De gånger jag tyckte det var dags lät jag henne gå ut på rakspår igen. Jag måste säga att detta funkade jättebra!! Tölten blev finare och finare och sista rakan var hon sååå fin, hon kom fram, paddla på, upp med ryggen och rejsade iväg i fin töltis! Så vi tog och skrittade hem efter det. Snuttaaaa <3
 
 
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?