Slowfeeder

I julklapp fick jag en slowfeeder av min familj, inte till mig specifikt utan till min lilla Elmo. Han har under alla år attckerat matskålen, det har i princip sprutat mat runt om honom. Att tugga finns inte på världskartan, det är attackera och svälja som gäller. Han har verkligen varit hysterisk i mat men nu på senaste tid verkar han ha lugnat ner sig, nu kan det ligga kvar mat i skålen, oberörd, han kanske har mognat på sig? Så slowfeedern var väl lite sent ute, och andra sidan så krävs mycket arbete från hunden att få tag i maten, så träningsmässigt, tankemässigt är det ju bra, och det tar verkligen längre tid tills maten försvinner.
 
Piggarna som sticker upp förhindrar hunden lite till att nå maten, men det går, genom tungan och nosen kan hunden slingra kulorna igenom "labyrinten" tills att han antingen får tag i dom eller tills de glider utanför banan. En mycket smart manick och något jag verkligen råder att köpa till dig med en hund som kastar i sig maten!
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Erika

Bra aktivering. :)

2013-01-02 @ 19:39:02
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



malin

sv: hihi japp :) det är samma häst :)

2013-01-02 @ 19:39:38



rebecca

Haha smart!! Hade jag gett imse den där hade han inte ätit ett skit.. Han disikerar maten och kollar varje matbit så det inte ligger någon medicin i ;)

2013-01-02 @ 20:15:20
URL: http://rebmj.blogg.se



malin

hehe japp, Bronco är bara ett smeknamn :)

2013-01-02 @ 20:38:26



Julia

Spännande grej! Själv har vi problemet att Tindra är dålig på att äta i perioder :/

Sv. Du ska bara veta hur mycket din kommentar till "lite tankar" betydde! Tack <3

2013-01-02 @ 23:23:30
URL: http://ohjuliet.blogg.se



Nina Liljedahl

Vilken bra grej! Våra hundar har visserligen fri tillgång till sitt foder, så de hetsääter aldrig, men som aktivitetsleksak skulle den säkert vara jätterolig. Undrar om den funkar med delade köttbullar eller korvbitar....?

2013-01-03 @ 11:26:45
URL: http://stallskogalund.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?