Styrketräning

Jajamen idag har Fifa mer eller mindre haft styrketräning. Ridning i djupsnö. Började med att skritta runt en åker på längre tyglar. Tyckte dock hon var lite fast i vänster sidan idag, hon var inte lika lätt och böjlig som hon brukar. Traven var lätt att hålla kvar i alla fall, jag försökte även få FRAM henne här men det är tydligt svårare i djupsnö. Traven har tidigare varit lite svår att hålla kvar i djupsnö då hon tyckt det varit en aning jobbigt och velat komma fram i galopp, men nu travade hon på jättefint flera varv utan att bryta.
 
Galoppen tog vi tag i, det är ju en jädra skillnad att galoppera i djupsnö, det är bara sitta och åka, hon håller den så fint så fint. Tog sedan in galoppen på volter och tränade mest fattningar, ju mindre snö det blev i spåret desto svårare var det att hålla en bra galopp, så det är klart tydligt att snön hjälper till. En svettig nöjd häst fick sedan gå in i stallet för att både käka och vila. Mer snöridning ska det absolut bli, då får vi chansen att träna upp galoppen lite också som inte går lika fullt lätt på plan och dessutom är matte inte lika feg att galoppa runt i snön. Jag älskar verkligen att träna galoppen, det är bland det roligaste faktiskt, längtar tills våren är här och det blir bättre underlag!
 
 
 
 





Kommentarer
rebecca

Jaa kan det inte bli våååår nu!!!

2013-02-05 @ 15:51:04
URL: http://rebmj.blogg.se



Agnetha

Sv: nä, jag rekommenderar inte magsjuka som bantningsmetod. ;) Jag sålde lillen eftersom jag inte är säker på att jag kommer kunna rida regelbundet på ganska många år, jag orkar inte hoppas på mirakel .. eftersom det inte spelade nån roll för hästen (han gick/går fortfarande med mamma och märker ingen skillnad) bestämde jag mig för att försöka sälja. hittade en toppentjej så det känns bra. Så får jag ta det här vartefter.. läkarma tror att det kan ta tre år innan mitt bäcken är stabilt igen, och före det ska jag inte rida. då kommer jag inte att ha ridit på fem år ... känns som jag måste börja om från början då, om jag ens kommer upp i sadeln igen. :-(

2013-02-05 @ 15:57:39
URL: http://agnethag.bloggplatsen.se/



Agnetha

jag läser din blogg varje dag men jag orkar inte kommentera just nånting nu, förstå att du saknar mig massor. ;-))

2013-02-05 @ 15:58:42
URL: http://agnethag.bloggplatsen.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?