Vän med en stubbe

Aja Baja som jag råkat kalla Kaera fann något mycket intressant idag, en stubbe! Jag vet inte hur länge hon stod där men hon njöt baske mig! Mina föräldrar var där idag för att träffa nyinskottet, de föll på en gång och tyckte hon var hur fin som helst.
- Gud vad snäll hon är! Säger min hästrädda mamma som får klappa Kaera överallt, hon står så snällt och myser med. Att hon blivit så otroligt "tam" och tillgiven med människor så fort. När jag träffade henne på Öland fick man sätta sig på huk och låta henne försiktigt lukta på handen men det var nog inte så mycket mer.
 
Stubben var i alla fall något som hon fastnade vid direkt, klok häst det där ;) Jag faller så fort jag tittar på henne varenda gång, jag har blivit tok kär i min bebis så herregud. Jag är så glad att jag har såna två underbara fina flickor, och min finaste pojke såklart, älskade B, älskade hästar vad skulle jag göra utan er!
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Sophia

Tänk på att de har väldigt lite knott på Öland och hästar som bor på Öland och Gotland bör skyddas lite i stil med de som kommer från Island :)

Svar: Det där har vi redan diskuterats med innan hon kom upp ;) Men eftersom hon fortfarande är vild går det inte att göra hejsan svejsan med henne med massa medel och annat skydd. Hon klarar sig nog och det trodde nog förra ägaren också:) Men det klart man tänkt mycket på det, vi har ju en del knott här än vad det är neröver, men inget jag kan göra så mkt åt än :P Det är ju inte direkt bara dra på ett eksemtäcke.
Fin häst du har, är rödskäcken din med? Är det gulingen som är efter Meitill?
mittangsull.blogg.se

2013-08-17 @ 22:46:00
URL: http://fialei.bloggplatsen.se



Erika

Så otroligt söt hon är. :)

2013-08-18 @ 07:53:22
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Paulina - Paulinas.se

NEJ MEN GUD! Hur kan jag ha missat att du gått och blivit hästägaren igen? :)

Vilket underbart sto du har fått tag i och så trevligt byggd hon ser ut att vara. Nu längtar jag ännu mer tills jag hittar mina drömmars häst ;)

Svar: Jaaa haha och jag är sååå lycklig, kunde inte ha blivit en bättre häst :´) Hon är för underbar alltså. Hon har skitfin exteriör, jättebra proportioner för att bara vara 2 år, det är ju då de ska vara som fulast men hon är ju sketasnygg ;)
Åh ja det blev ingen häst nu med andra ord:)? Såg att du ska iväg på en gård och jobba, vad spännande! Hoppas du finner din drömhäst där då:)!
mittangsull.blogg.se

2013-08-18 @ 11:03:44
URL: http://paulinas.se



Titti

Men åh så fin! Grattis!!

Svar: Hih tack Titti :) Hon är underbar, minns när du skaffade ditt sto förra sommaren åååh jag kände verkligen sugen då att själv köpa mig en, hur går det med henne föresten?
mittangsull.blogg.se

2013-08-18 @ 13:55:06
URL: http://livetpavischan.blogg.se



malin

MEN STOP! vad händer? uppdatera mig tack! hihihi

Svar: Hahhaha ja här händer det grejer ;) Ja det finns ju lite att läsa om hihi. Jag svävar på moln just nu iaf, hoooh!
Hur går det för dig och grabbarna då? Jag har faktiskt varit in och kikat lite nu och då i sommar, har tyckt så jädra synd om dig med Reimar, fan vilken otur du har med hästarna jämt, jag tror du klår mig på den fronten alltså. Men nu verkade det bli bra har jag för mig :)?
mittangsull.blogg.se

2013-08-18 @ 21:37:27
URL: http://malinsjolander.se



Sophia

Rödskäcken är efter alvasteinn från selfossi och är stallägarens hingst.

Min är Leikna som är efter meitill :)

Svar: Jahaa är det nån släkting till Alfur fra Selfossi, ska jag betäcka Fifa eller Kaera med någon så blir det förmodligen han :)
Hon är jättefin din häst
mittangsull.blogg.se

2013-08-18 @ 23:22:23
URL: http://fialei.bloggplatsen.se



Jossan

Du har verkligen skaffat dig en jätte fin, långbent och väl rest ung dam! Det där kan bli bra Linda! Hon ser jätte trevlig ut :)

Svar: Jaaa visst är hon underbar, hoppas hon blir lika fin som din prins, han är såååå snygg nu!
mittangsull.blogg.se

2013-08-19 @ 22:29:17
URL: http://semtegensis.blogg.se



Jossan

Ja det är hon verkligen! Haha Taack! Arbetet har lönat sig ändå ;)

2013-08-21 @ 21:24:21
URL: http://semtegensis.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?