Kaeras andra dag

Ja det blir lite så nu, mycket inlägg på en gång. Det blev ingen sommarhage idag i alla fall. Jag skulle få hjälp med att ta upp Kaera och Fifa men nu blev det inte så. Kaera är aldrig ledd och när jag testade i hagen blev hon väldigt skärrad och slet sig med grimskaftet efter, stampade lite irriterat på repet som låg på backen och slingrade efter, men det gick ganska snabbt innan hon stannade och väntade på hjälp. Sedan var hon cool lugn, men då frös hon fast i backen istället och ville inte gå fram, det blev något myrsteg ibland och jag berömde som sjutton. Fifa hade jag med som hjälp men hon var mest brydd på vad fasen vi höll på med. Kaera blev riktigt trött, ställde sig ofta i viloläget med halvslutna ögon, duktiga lilla häst, det blev mycket för henne det där. Sedan släppte jag lös de båda.
 
Fifan hon busade omkring för sig själv som vanligt, jag behöver bara göra något smackljud och den hästen drar som ett skott, hon är riktigt rolig att titta på, Kaera hängde på men var lite försiktig, hon höll sig mer bakom, men trots att hon inte hade det rätta självförtroende och framåtandan sprang hon såååå flott, den hästen kan röra sig! Tänk med lite mer muskler ochmed skor och mer självförtroende, ooooh detta är en intressant häst! Hon vinklar in haserna så himla fint, har en bra hållning, fin aktion med bra sväv, lätt på steget och trampar på jättefint, sen är hon så oerhört säker på gångarterna, det är inget blandat tjohej utan helt ren och säker mellan galopp och trav, jättestabil, Fifan hon kan ju springa lite blandtjohej ibland hon haha. Hade kameran med även om jag blev arg på allt sly som var i vägen eller att jag inte riktigt hann med, men bilder blev det Så nu blir det bildbomb.
 
 
 
 





Kommentarer
Josefine

Men gud vilken överraskning! ÅÅH vad jag är glad för din skull! :D

Svar: Tack Josefine :D
mittangsull.blogg.se

2013-08-14 @ 17:46:43
URL: http://isbitarna.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?