Eget flugspray

Jag kör på eget flugspray, både billigare och hälsosammare. Receptet är á la Erica. Det man då behöver är:
 Äppelcidervinäger
Vitlök
Timjan
Vatten
Såpa
 
Man blandar lite som man vill och hur pass starkt man vill ha det. Den sista satsen jag gjorde var: 1 liter vinäger, två påsar timjan, en halv liter vatten, 5-6 vitlöksklyftor, 5-6 matskedar såpa.
 
Blanda allt i en kastrull, låt puttra i ca en timme (med lock). Låt det sedan svalna och dra sig i några timmar eller över natten, tillsätt även såpan. Sila sedan bort kryddan och flugsprayen är klar.
 
 





Kommentarer
Titti

Funkar det bra? Jämfört m köpspray?

Svar: Jo då det tycker jag nog allt:) Jag vill ha det lite starkare så jag kör mycket vinäger. Vi har så ofantligt med knott här :/
mittangsull.blogg.se

2013-08-24 @ 14:36:19
URL: http://livetpavischan.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?