Tre muppar

Red på plan idag i väääärldens vackraste kvällssol tillsammans med Erica och Cecilia. Vi jobbade runt med hästarna, hoppade några hinder busa o stod och surrade. Kan det bli bättre :)? Fifan gick jättefint, tölten var såå fin, hon lyfte verkligen ryggen och rörde sig så fint, hon kändes så himla lätt och stor på volten idag, PIGG var väl förnamnet. Det var en kaaaanoooon kväll, de gör vi om!
 
Sedan red vi iväg och köpte glass. Muuummms! Imorgon blir det förhoppningsvis sällskap igen och sedan drar man på middag och teater (småstadsliv) med ett gäng, nice, blir en fin fin helg det!
 





Kommentarer
Ida

Hej!

Jag har lite frågor om din söta Elmo. Går själv i köpa hundtankar och försöker hitta en mellanstor levnadsglad hund.
Hur är elmo mot främmande människor? Kräver han mycket motion och stimulans? Hur är han att ha lös? Har han haft lätt för i lärning?

Jag är uppvuxen med hund men har aldrig haft något ansvar med uppfostran så det här skulle bli som en första hund för vår familj.

Med vänlig hälsning, Ida

Svar: Du funderar på isländsk fårhund?
Det är ju så att det alltid är individuellt vilken ras man än väljer.

Elmo är en tillgiven, lättsam och mycket gosig hund. En hund jag har lös på gården utan problem (kan vara utanför gården ibland men sticker inte) Väldigt väldigt lättlärd, han kan mycket tricks. Glad så himla glad. Elmo är väldigt snäll och trevlig mot främlingar MEN om han är lös ute och speciellt själv då går han inte fram, han vill gärna att matte är i närheten och säger att det är ok, detta tycker jag är kanonbra för då drar han inte efter någon eller går fram till någon huxflux. Jag gör inte så mycket med han faktiskt, promenad, gos och lite lek men det är mest soffmys. Fast jag vet att han skulle må bättre av mer aktivitet men matte blir lat ibland. Han älskar verkligen allt och alla, är väääldigt mattenörd, pratar mycket och då menar jag inte en massa skall utan att ska vara med och småprata. Dock skäller han en del när vi möter hundar, speciellt om de hundar vi möter börjar skälla, men släpper jag lös Elmo blir han inte lika kaxig och är tyst och snäll :)

Han är världens bästa kan inte säga så mkt negativt.

Men det är ju så individuellt. Läs om den isländska fårhunden på deras hemsida, där står det mycket bra om rasen :) Hoppas du finner vad du söker!
mittangsull.blogg.se

2013-04-06 @ 09:37:23




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?