Lönar sig att bli arg?

Nej oftast inte men ibland, som idag. Fifan har under en veckas tid bara slamsat sig fram, inget påsjukt eller arbete i tölten, slarvat med skritten, lyfter inte ryggen, inget flyt.. ne bara massa trams och jag vet ju att hon kan. En veckas blaha och jag fick nog.
 
Jag var så arg gosse, jag skällde verkligen ut min häst att nu får du fasen ta och ge dig, vad är det för jädra larv? Jag var riktigt arg faktiskt, lite sådär onödigt arg, för jag tänkte i bakhuvudet att det här gör ju inte saken bättre Linda och jag visste ju att mitt humör var fel. Men jag var så trött så trött, trött på min dumma häst som jag då tyckte för tillfället, trött på hela världen och jag hade under dagen kännt mig allmänt slö och less så att ens ha tanken på att rida var väl dumt, men det gjorde man och humöret blev inte bättre precis. Här erkänner man verkligen allt, ingen människa är perfekt sitter säkert många surisar bakom datorskärmarna men är små änglar i texten haha, nepp här ska hela Linda synas brister eller inte.
 
MEN, det funka, för sedan jädrar anamma lyfte hon ryggen och töltade på med energi, steglängd och flyt riktigt fint!! En helt annan häst och en helt annan tölt, taaaaack jag visste väl att du kunde.
 
Så, ibland lönar det sig att bli lite arg.
 
Huuh skulle ha nya bilder på tölten alltså :P
 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?