Sjuka människa

I´m sick. Eller ja jag är lite förskyld men menade inte att jag var sjuk på det viset. Nej jag är lite sjuk för på ett sätt längtar jag efter den hårda marken och kylan, jag längtar lite efter snön och mörka kvällar, klar stjärnhimmel där monen lyser upp hela landskapet, sjuka jag, hur sjuk kan man bli? Jag hatar vintern, det gör jag verkligen.. men.. den har ju sin charm. 
 
Jag längtar lite till igångsättningen av min jänta, trots att jag vet det kommer bli lite småkämpigt att börja om lite, men vad mysigt att få börja träna och kämpa igen, det ska bli sjukt roligt med tölten, att utveckla den ännu mer nu i vinter. Åh det ska bli sjukt roligt, jag har en känsla av att hon kommer utvecklas en hel del i vinter, speciellt tölten den som gick med stormsteg hela tiden.
 
Åååååh tänk att tölta under knarrande snö, kylan som sticks lite i kinderna och den ångande röken kring oss, frosten i pälsen som glittar och den vita snön som lyser oavsett dag eller kväll. En pigg och frisk glad häst med enegi. Jädrar jag längtar. Jag kommer som en lilljänta klä henne i bjällerklang, ta med varm choklad och bara busa med världens flin. Längtar!
 
Jag har ju inte fått tölta någon vinter på min häst, faktum är att jag har knappt RIDIT ridit på Fifa någon vinter. Första vintern var det mest lära henne att ha ryttare ryggen och träna stopp start och ta sig fram, masa sig fram på rätt så orena gångarter på en seg häst barbacka- hua haha. Andra vintern stod hon under behandling. Tredje blir nu och nu jävlar anamma :D!!!!!
 
Någon som minns DETTA INLÄGG? :P
 
 
 
 
 
 
 





Kommentarer
Jennifer

Åhh, med dom där orden så for du mig att längta tillbaka och sakna lite utav vintern. Tänk vad mysigt vi haft det på turer upp mot masten, och andra plumsande turer i skogen. (Med häst som ska lägga sig osv.) hihi... Eller när vi var uppe på "plan" och kunde fika bullar och varm choklad!

Som du säger, vintern har sin charm, men den behöver inte vara allt för lång och allt för kall! ;)

2012-09-25 @ 19:48:47
URL: http://jennifher.cybersite.nu/



Nina Liljedahl

Tokfia!!
Vintern den kommer, jag lovar. Och då undrar man varför man längtade...
Nej, ta vara på den vackra hösten och barmarken. Tids nog blir det vinter, läääänge.

2012-09-25 @ 20:40:04
URL: http://stallskogalund.blogg.se



Jossan

Du är inte klok människa!? ;))

Sv.: tack! Jag hoppas också att det ska göra det men det ser ljust ut nu iaf :)

2012-09-25 @ 23:06:39
URL: http://semtegensis.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?