Men odåga!

Gaah, nu ringde Martins farmor och frågade om Fifa verkligen skulle stå vid hennes garage, den odågan! Nu har hon rymt igen! Fasen, i morse fick de komma upp till en del av sommarhagen efter en vecka i vinterhagen. Fifa och Bitter kunde knappt berga sig, jag fick knappt av dom grimmorna, sedan drog de järnet allt vad de hade med både bockningar och bakutsprång, dårarna!
- Akta benen! Skrek jag åt Bitter som till synes inte alls ville ta det lugnt.
 
När jag sedan gick hem höll jag tummarna på att Fifa skulle hålla sig kvar i hagen, sist rymde hon till grannens tomt från samma hage, men jag hade gått runt den och ingen tråd var trasig eller så, ström har vi också och trådarna är väldigt sträckta. Jag tänkte det är väl klart att hon inte rymmer, nu när de äntligen får gå på lite mer gräs, men tji fick jag! Där stod hon vid Martins farmor och såg så jädra nöjd ut, äpplen hade hon dessutom fått, hennes söthet får folk att proppa i henne allt som går att finna. Förbannade häst :P Vad sjutton gör jag nu? Ja det är bara för damen att gå i vinterhagen det, och inte vet jag HUR hon rymmer heller, förmodligen slingrar hon sig emellan trådarna på något vis, kanske där undertråden ligger väldigt nära backen. Förbannat :P
 





Kommentarer
Victoria

Busunge!

2012-09-18 @ 13:38:02
URL: http://impalaa.blogg.se



Fia

Åh, är så jobbigt när de rymmer, man vet ju aldrig vad som kan hända. Och när tråden är hel, hur gör de? Har just nu en åring som håller på så där, men aldrig något hål..

sv; Ja, och hon är lika härlig att rida som det ser ut! :D
Ne, jag kunde inte, åkte hem bara några dagar innan, typiskt nog. Jag har bott hos Berit lite över ett år nu (utom två månader i somras) kommer från Finland men har gått på Dille, är så jag hittade hit upp.
Jag förstår du snodde den, hade jag också gjort, haha :)

2012-09-18 @ 18:30:25
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se



Erika

Lilla Fifa då är hon som Raski.
Raski har gjort tidigare likadant.
Vår & höst brukar hon smita ur hagen, peppar, peppar har hon hållit sig kvar i hagen nu utan ström på. :)

Men de är alltid i vinterhagen hon smiter..
Nu går hon i en annan, men där har vi ingen ström på så konstigt att hon är kvar där. :P

SV
Jo en dag är målet o köpa en till häst o då behövs ju lite pengar så väl försöka spara. ;)

2012-09-18 @ 19:57:12
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Victoria

Nej han är mk mörkare men han stod i direkt solsken så var svårt att få hans färg rättvis.
Dessa två vi köpte betalade vi 6000:-/st & då är de vaccinerade, chipade, avmaskade + att vi fick rabatt då vi tog två stycken. Men då får man tänka att de är renrasiga & ena katten är till för utställning.

2012-09-18 @ 20:26:15
URL: http://impalaa.blogg.se



Erika

SV
Eventuellt sker de på torsdag. :'(
Får 100% besked imorgon efter att ha kollat upp om transporten vi behöver hyra är ledig och om kliniken kan ta i mot honom då.

Men de som det hänger mest på är transport.
Så finns den inte ledig kanske de dröjer tills nästa vecka.
men får se imorgon fick beskedet idag från försäkrings bolaget att dom gett ett godkännande nu.

2012-09-18 @ 21:05:48
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Mikaela

Sv: Inte heller svarade jag på hela kommentaren (snurrig. Oddi är såld och i byte fick jag Gaefa. Så jag har inte sett henne i verkligheten än då hon går i unghästflock i skåne. Det ska bli riktigt spännande. Förmodligen blir det en bra ridhäst och såna är ju alltid bra att ha på tillväxt...

2012-09-18 @ 22:39:37
URL: http://svippostina.blogg.se



Nina Liljedahl

Ja det är väl bara att konstatera att vissa hästar är lite finurligare än andra...Tur att hon bara gick till farmor! Det är ju bra när de bara är lite lagom äventyrliga ;-)

2012-09-19 @ 00:23:09
URL: http://stallskogalund.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?