Guldmorgon

Världens vackraste morgon. Daggen ligger i gräset, lite frost glittrar här och var. Kylan ligger kvar men det är sådär lagomt gosigt kallt. Det är alldeles tyst, endast fåglarna och ljudet av naturen ligger mot örat. Morgonsolen är som vackrast, strålarna kastar sig ner över vår vackra by, det glittrar guld överallt. Hästarna står längst upp i hagen och sover under morgonsolen. De vaknar till när jag knatar uppåt. Fifa sträcker ett bakben i taget och gäspar stort, hennes silkesvita ull till man blir som en dröm i solen, hästarna ser sådär riktigt morgonmysiga ut. Som utsikt har de sjön, den är alldeles magisk, en tjock dimma slingrar sig kring den medans morgonsolen tränger sig igenom. Ett gäng kandagäss flyger precis ovanför oss och ut mot dalen genom solens strålar så endast kontraser syns. Det är så vackert, så himla vackert, man ryser. Vi bor ruskigt vackert, det gör vi.
 
Att fånga detta vackra på min kamera var inte lätt, den är sönder och nästan förstör det vackra, men lite guld och glitter kan man nog skymta.
 
 
Jag var bara tvungen att kila ner till byn och fota lite.
 





Kommentarer
Agnetha

Hösten är den vackraste årstiden! <3

Sv: mm får hoppas hon håller sig hemma. Jag tror att det är de smarta hästarna som rymmer.. ;-))
Du prickar bra, L är 1,4 månader! :-) hon går (fort!! ;-), kan klättra upp i soffan (!!), och pratar fast mest bara "rappakalja" - skitsöta saker som "tokke-daj-daj", men enskilda "rätta" ord som
"gott", "tack", mamma, pappa, nappen, upp och så. :-)
Vi pratar ju om bebisen i magen nr jag tror inte hon förstår faktiskt. ;-) känns lite läskigt att få en till också, Dotra är ju mitt "allt" och nu ska en till trängas om det... Men det är nyttigt att ha syskon också, sägs det .. ;-))

2012-09-20 @ 09:59:24
URL: http://Agnethasfundror.blogg.se



Frida

Du bor himla vackert och man saknar Norrland när man ser utsiktsbilden :)

2012-09-20 @ 11:28:28
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se



malin

herregud vilka fina bilder!!!!

och tyvärr får du ingen ledtråd ;)
men jag hoppas att kunna berätta snart! :D

2012-09-20 @ 12:09:30
URL: http://malinsjolander.com



Nina Liljedahl

Åååå vad vackert ni har det!

Här har vi inte fått så mycket höstfärger ännu, men några träd börjar skifta färg i alla fall.

2012-09-20 @ 21:40:05
URL: http://stallskogalund.blogg.se



Alexandra

Mysigt.. Där vill jag med bo.. haha

2012-09-22 @ 23:48:50
URL: http://alexaka.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?