Lina träning

Ja, så var det äntligen Lina träning igen, det var ett tag nu. Det var riktigt roligt faktiskt och Fifa jobbade jättefint. Vi fick lära oss en ny övning som Lina lärt sig av Olil Amble. Det handlar om att samla upp hästen mer, få hästen att lyfta upp sig, lyfta rygg men samtidigt att komma fram. Det blev lite snurr i huvudet för det var mycket att komma ihåg, det var inte bara inte, tur att min häst är så pass lättlärd och snäll. Övningen gav resultat rätt snabbt och jag kände verkligen hur Fifa lyfte ryggen och töltade på fint med rörelser, kanonkul! Inget jag dock orkar beskriva, jag vet inte ens om jag kan beskriva det, men det här ska nå få bukt på gångarterna och framförallt få fram henne mer.
 
Vägen hem blev det rejs, shit, min häst är tokig hon haha. Väl hemma har jag börjat träna Fifa att stå stilla där jag väl ställer henne medan jag sadlar och tränsar av, donar och fixar iordning mat. Hon är skit duktig. Hon smyger något steg fram ibland men matte säger till och hon skärper sig. Faktum att hon kan stå lös där jag ställer henne och jag rotar i sadelkammaren med massa mat, DET är helt otroligt, det hade aldrig gått för ett halvår sedan, hon är så duuuuktig :)
 
 
Fifa väntar så snällt
 





Kommentarer
Fia - med islandshästen som passion

Jag var o. kollade på Olil-kursen ifjol (och i år, ofc) och lärde mig verkligen mkt bara av att se o. höra på! Så när jag kom hem började jag jobba Smári med samma övning, och vi kom vidare till nästa steg direkt! (Om vi räknar som en trappa. Vi hade varit på det där ena steget rätt länge o. behövde komma vidare) Och wow, han utvecklades verkligen massor av det där! Hade tyvärr inte han med mig till Sverige den här hösten, annars hade jag lätt ridit för henne det här året. Jag håller bara tummarna att jag får chans till det nästa höst! Hon är verkligen superduktig

2012-10-19 @ 17:19:52
URL: http://www.meistaraverk.blogg.se



Erika

Va roligt med träning. :)
Ibland så går inte saker o beskriva.

sv
Ja det är en oro man gärna gör sig av med. ;)
De blir en ond cirkel om man går och letar fel, inbillar sig saker osv.

Jag har blivit bättre o jag får berömma mig själv.
Förut varje gång jag red med sällskap, varje gång nu alltså så frågade jag den jag red med.

Kolla nu, är Raski halt?
Kunde vara 1 gång på ett ridpass eller flera.
Som tur är har alla tålamod med mig.
Men de har ju oxå hänt att de blivit för överdrivet och då får jag ju liten tillsägelse, skärp dig nu Erika!

Men de går sakta åt rätt håll o de är skönt. :)
De är väldigt skönt.

Dock nu så oroar jag mig för att sadeln inte ligger bra, haha!
men hon är inte öm någon stannas i rygg eller så.
och hon trampar ju på fint när jag väl rider i hoppsadeln så skulle den ligga fel tycker man ju att hon borde ömma i ryggen eller bli kort o så i stegett o inte alls bjuda på framåt.

Men får svar på de när Yvonne kommer så.
Men försöker o inte oroa mig så mycket, men lite orolig är jag.

Men ska rida i min bomlösa någon dag för o känna skillnaden.
bara att jag gillar hoppsadeln mycket mera, haha :D

2012-10-19 @ 20:28:19
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



DIANA ÖSTERBERG

så söta :)

2012-10-21 @ 15:03:09
URL: http://dianaosterberg.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?