En bra islandshäst film

Den här filmen hittade jag på Cias blogg, tack Cia!
 
Jag tycker man ska ta tiden och kika på filmen, iaf kanske de som vill bli lite mer inspirerad, få tips eller bara veta hur det är att leva kring islandshästen, eller kanske för dom med lite fördomar? Jag tycker tjejens filosofi är gryyyym, precis så tänker jag själv och går efter. Hon har helt rätt när det gäller hur man får fram en harmonisk och bra ridhäst, flera tummar upp. Det hon dock svamlar om bomlösa sadlar från början är ren bullshit, där hör man att det är ren okunskap, men det behöver man ju inte ta in ;) Kika på filmen jag tyckte den var bra och jag blev ÄNNU mer pepp!
 
 





Kommentarer
Mikaela

Tycker också att filmen var riktigt bra. Undrar i vilket sammanhang den är publicerad i/ gjord för.

Sv: Nej Dimma köpte jag i samma veva (andra impuls-köper kläder eller sånt jag verkar impuls köpa hästar.) Gaefa heter hon som jag byte mig till, men hon är bara två år än så länge och lever livet nere i skåne på unghästbete.

2012-10-16 @ 20:51:18
URL: http://svippostina.blogg.se



Emma G

tål typ inte henne haha! gillar inte alls henne, och jag har mina skäl ;) Men fina hästar, de har hon :)

2012-10-16 @ 20:56:58
URL: http://freyfaxi.blogg.se



Mikaela

Sv: Tack:) Ja jag fattar fortfarande inte vilken tur jag har haft som hittade henne. Såg bara en exteriör bild på henne och kände att den här hästen ska jag ha. Provridningen gjorde mig inte besviken:)

2012-10-16 @ 21:16:38
URL: http://svippostina.blogg.se



erica

Var ju det där klippet jag berätta för dig om. Hon som sa att man inte skulle rida med bomlöst jämt. ;)

2012-10-16 @ 21:24:13
URL: http://minsvala.blogg.se



Jenny - åländsk islandshästryttare

Lollo är supertrevlig! Var till henne i fjol och bodde hos henne, det var jätte lärorikt och jag gillar hennes sätt och träna hästar, och speciellt unghästar! Hon fick mig att se på träning med helt nya ögon, och vad ska jag säga? Jag lärde mig otroligt mycket och det var så roligt! :)

2012-10-16 @ 21:24:19
URL: http://sweetbyjenny.blogg.se



erica

Håller lite med hon Emma, känner inte alls människan men fick inget riktigt tycke för henne heller..

2012-10-16 @ 21:25:21
URL: http://minsvala.blogg.se



Elinor

Tycker faktiskt inte riktigt det är okej att sitta här och prata illa bakom hennes rygg öppet på internet. Vill ni henne något kan ni prata med henne direkt istället.

Jag har inga problem med henne, tycker hon är trevlig, rider bra och har fina hästar...

2012-10-16 @ 21:42:46
URL: http://engelstoft.se



Anonym

Jag syftade inte på dig utan på de kommentarer som står häröver. Bomlösa sadlar har jag ingen kunskap om så det lägger jag mig inte i annat än att jag skulle bli ledsen om någon la upp en film på mig och sa att jag var okunnig för att jag gjorde ett annat val och hade ett annat tänkesätt. Man ska vara lite försiktig i vad man säger om människor för det kan såra. Jag har själv kommit till insikten att ta det lite lugnare med åsikterna i min blogg och raderat en del inlägg eftersom jag inte vill skapa konflikter eller såra andra. Jag har inte varit bättre själv men jag ska försöka bättra mig :)

2012-10-16 @ 22:17:04



erica

Fast är det bakom ryggen och samtidigt öppet? Alltså Emma sa att hon hade sina skäl så kanske har hon pratat med henne. Och alla gillar inte alla

Ja, hon kan säkert vara jätteduktigt och snäll, trevlig m.m. Det är väl ingen som säger något om de men sedan finns det ett första intryck.

Jag personligen vet inte ens vem det är och hon kan/är säkert en bra person och duktig hästmänniska det säger jag inget om men jag fick inget tycke för henne eller klippet. för det säger jag inte att jag ogillar henne.

2012-10-16 @ 22:19:13
URL: http://minsvala.blogg.se



Elinor

jag tror inte det förra gick fram så jag testar igen.

Det är bakom ryggen eftersom hon högst troligt inte vet om det som skrivs. Det är öppet för att vem som helst kan läsa det.

Jag har henne på facebook och träffar henne ofta ute på tävlingsbanorna, jag tycker hon är en trevlig tjej och hon har en väldigt fin hingst som hon red final i SM i T1 med i somras.

Jag tycker att bloggar allt för mycket används till att skriva negativa saker om varandra, det har blivit ett forum för bråk vilket är tråkigt. Lollo har säkert en annan erfarenhet och tanke kring det här med bomlöst alla tycker och tänker olika och inget är rätt eller fel, vissa gillar bomlös vissa inte alla gör som de tycker känns bäst för dem själva. Men att skriva att det är bullshit och okunskap tycker jag är lite taskigt. Jag är helt övertygad om att Lollo vet vad hon pysslar med.

Jag har inte varit en ängel när det gäller bloggar och tjafs det vet jag, jag har skrivit dumma saker i min blogg, men jag har kommit till en punkt där jag känner att jag måste skärpa mig, folk blir sårade och jag vill inte skapa konflikter så därför måste jag välja att hålla tyst även om jag har åsikter om saker och ting. När jag är ute på tävling vet nästan alla vem jag är och det blir en jobbig stämning om man har skrivit negativa saker om andra människor. Därför har jag valt att radera stora delar av min blogg och valt att fortsättningsvis bara skriva om saker som är positiva för att ingen ska ta illa upp eller bli ledsen.

jag tyckte att den här bloggen var bra förut och kikade in rätt ofta, men på sista tiden har jag tyckt att det är mycket negativt och inte så roligt att läsa längre.

Istället för att prata illa om varandra och skriva dumma saker om andra kan man koncentrera sig på att lyfta fram det bra och göra något bra tillsammans och dela med oss av våra erfarenheter på ett sätt som gör folk glada :) man behöver inte alltid säga allt man tycker och tänker öppet.

2012-10-18 @ 17:17:34
URL: http://engelstoft.se



Jenny - åländsk islandshästryttare

Elinor sa de! :)
Lollo är en helt fantastisk tjej, jag gillar hennes filosofi, jag lärde mig otroligt mycket när jag bara var där knappt en vecka. Och det jag fastnade mest med henne var när hon tränade unghästarna, för hon fick fram att det var roligt att t.ex. Tölta, och då gick de hur flott som helst! Hon kan sin sak och är superduktig! :)

2012-10-19 @ 19:52:46
URL: http://sweetbyjenny.blogg.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?