Löjligt!

Tryck på bilden
 
 
Förlåt men jag tycker det är så otroligt löjligt, så fort någon inte följer strömmen så blir det ett jävla liv och det skall anmälas hit och dit. Sedan är det inte typiskt hästfolk? Ja menar inte att dra alla över en och samma kamm men jag har aldrig stött på så mer kritisk och fingret i vädret mer än hos hästmänniskor.
 
Låt folk få ha en åsikt för sjutton, varför måste alla älska personen och ämnet ifråga? Coola Gina fick ju också en jädra massa påhopp och ifrågasattes även av SVT då hon tipsat om en bok på sin blogg som kanske inte hade den mest humana människosynen, Gina hade dock inte läst boken själv. Det jag menar är att varför ska det bli sånt jädra liv över något så litet? Finns det inte värre saker här i världen att skrika över? Kan man inte ta en annan persons åsikt så har man inte kommit långt i livet tycker jag iaf.
 
Att man ska anmäla pga Tjernström yttrar sin åsikt om att han tycker den hela insamlingen till Saras häst var överdrivet och att man istället borde lägga pengar åt ett viktigare ändamål, det är ju bagligt och larvigt, att göra en anmälan för det. Klorna far ut så fort någon tycker annat. Jag håller med Tjernström, jag tycker insamlingen var onödig men folk får väl lägga pengar på vad de vill, det har ju inte jag något med att göra, men man som människa måste ju få tycka till. Det finns något som heter yttrandefrihet, men ibland verkar det om att människor har blivit lite väl känsliga och verkar inte kunna se skillnad på rena åsikter och kränkande. Finns det älska så finns det hata, det finns alltid två sidor på något, vem kan tro något annat? Är man väligt seriös, rak på sak och allvarlig i sitt tyckande så är man plötsligt en kränkande person.
 
Nej vi ska istället kyssa varandras fötter, följa med strömmen och hålla med vad andra tycker annars är man ju en idot som Tjernström och bör anmälas. Det är så YNKLIGT att inte våga stå för det man tycker, jag är superallergisk mot sånt, istället ser jag upp till dom som vågar kliva fram och rakt säga vad man tycker och faktiskt våga tänka lite annorlunda och i andra banor. Vi verkar vara så rädda idag för att tycka och göra något som inte hör till vanligheterna.
 
Jag var i gymnasiuet en av dom som följde med strömmen och vågade inte riktigt yttra min verkliga uppfattning och åsikt, det var bara att hänga på och se glad ut, tvi för mig, hur kunde jag? Jag har blivit en helt annan människa efter skoltiden, en mycket starkare individ, jag kan inte ljuga för någon annan eller för mig själv, jag säger rakt vad jag tycker, jag vet att det finns folk som inte uppskattar mig för det, men dessa personerna för mig är väldigt små, jag anser att jag har kommit längre. Jag är ödmjuk, otroligt mån om andra, vill aldrig göra någon illa och älskar att ge andra lycka, men för vissa verkar det vara svårt att se det (nästan bara folk här på bloggen) för den delen av mig som är så rak och öppen, ärlig och bestämd, den verkar vissa spy galla på och man är helt plötsligt en dryg idiot, raka motsatsen för vem jag är.
 
Stå för vad du tycker och var den du är.
 
 
 





Kommentarer
Jenny

Hela den här grejen är bara så fruktansvärt löjlig, jag skäms lite över att vara hästmänniska när jag ser hur kraftigt somliga reagerar på en sådan småsak som det där korta tv-inslaget. Chilla, liksom!

Hela insamlingen har varit himla märklig i mitt tycke och för mig är det helt obegripligt hur man kan få för sig att starta en insamling för att en OS-ryttare ska kunna köpa loss en häst, men alla har väl rätt att lägga sina egna pengar på även de mest onödiga saker, antar jag.

Svar: Jag svarar dig här istället eftersom du inte använder bloggen :)Men eller hur, det är så töntigt att jag vill skaka om en del människor.

Sedan att lägga pengar på detta blev jag mäkta förvånad på,
- Hej jag har inte råd med den här fina lägenheten men det är min dröm att få köpa den, någon som vill starta insamling???
mittangsull.blogg.se

2012-11-23 @ 17:21:12
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Erika

Häst folk är häst folk. :-P

Sv.
Imorgon står bommar på ridbanan på schemat. :-)
Med en stall kompis ska bli skoj. :-)

2012-11-23 @ 17:30:07
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



jossan

Är du förlovad eller något? :-) tänkte på ringen på vänster ringfinger ;-)

2012-11-23 @ 17:31:50
URL: http://semtegensis.blogg.se



Michaela

Haha ja det blev någa rader.. Tack så mycket! Ja, men det är ju så svårt för andra att veta hur jag tänker eftersom vi har en lång resa bakom oss! :) Jag har fått kämpa som in i sjutton!

Jaaaa, alltid är det något som är ute på hal is. Men vad kul att det går bättre då. Vi får väl hålla en ständig travuppdatering sedan, haha ;)

Den senaste filmen jag har på Amor är från detta inlägget och det är i september: http://michaelabang.devote.se/blogs/22453995/lektion-foer-unn-i-september--film.htm#WriteComment

Det man ser, eller i alla fall jag som känner hästen, är att han är ren, mjukare, har kommit upp i halsen och kan även gå i ett kortare tempo och bättre på volt. Detta kunde han inte förut! Men om du jämför traven från videon jag la upp häromdagen så ser du att den verkligen har försvunnit när jag prioriterat tölten. Men han går bättre i trav nu än på filmen. Så riktigt hur han är NU kan jag inte visa. Men efter hans vila så får jag lägga upp en film så fort jag känner att vi är redo :)

2012-11-23 @ 17:32:52
URL: http://michaelabang.devote.se



Victoria

Vilken fin bild på er :)

Det känns verkligen overkligt. Pratade med mamma idag & hon hade ändå en positiv sak att berätta - att personen i fråga hade ringt & hunde prata, det kunde hon inte häromdagen. Men på Måndag ska hon tydligen flytta till sjukhuset i Karlstad, vi får se vad som händer härefter.

2012-11-23 @ 18:30:56
URL: http://impalaa.blogg.se



Michaela

Svar: Ja Sigur är otrolig! Eftersom han ridit VM så förmodar jag att han inte står kvar där hehe. Vet dock inte vart han står! Han är fyrgångare! :)

Jaa det är den diagonalen framför allt. Han är ganska stel i bogarna, så stretchar honom nu under vilan. Han hade mer engergi och fick springa på mer, just för att han behövde det för att få bort passtakten och för att han ville springa bort från arbetet till en viss del. Kan säga att han är otroligt mycket mer avslappand i den nyare, det är en helt annan häst på den fronten. Men han är ju fortfarande spänd och behöver lära sig att använda bakbenen och få in bogarna. Men vi jobbar på det, i alla fall ska vi göra det efter vilan :) Jaa, det blir ju sämare på bild!

Jag lovar att lägga upp när jag börjar rida honom igen! ;)) ( han har varit völdigt loj på sistone också, det är en av anledningarna till att han inte riktigt har samma GO som tidigare. Men nu får han ju vila och samla kraft! :)

2012-11-23 @ 18:44:19
URL: http://michaelabang.devote.se



Agnetha

Jag har totalt missat hela den där grejen. Jag läste nån liten notis om det och sen tänkte jag att jag ids inte engagera mig. ;-) Men jag håller med dig, man ska stå upp för sig själv och man måste våga säga....

jag råkade blogga lite om dig. Hoppas du inte misstycker för då tar jag bort det direkt! :-)

2012-11-23 @ 19:41:07
URL: http://agnethasfundror.se



Moa - Islandslycka

Gydja är faktiskt fortfarande vår foderhäst, anledningen till att vi lånade henne var att mamma och jag skulle rida till henne lite. ;3

Den mörka är våran nya, ja. Min första egna häst.

Kram
Moa

2012-11-23 @ 20:31:29
URL: http://islandslycka.blogg.se



Elina

Jag har inte följt den där grejen alls, men jag håller med dig. Man ska stå upp för sig själv..

SV: Hehe ja, det är Braela. Hon har kommit hem nu! :)

2012-11-23 @ 21:01:24
URL: http://icelandic.bloggplatsen.se



Karin Damberg

Ja har de inget vettigare att skriva om. Tycker också att insamlingen var överdriven. Folk får ju lägga sina pengar på vad de vill, men borde ju finnas bättre saker. Typ Världens barn eller liknande.

SV: Vi driver ingen ridskola eller turridning. Däremo så är gården ett företag, framförallt för mammas hundkurser, men vi erbjuder även lektioner och uteritter för vana ryttare, 1-2 st. Vilket sker kanske ett par gånger i månaden. Men sedan har vi ju några tjejer som kommer och hjälper till med hästarna lite då och då, plus att två av hästarna har varsin medryttare som ska rida 2 gånger i veckan.
Freyja och Nökkvi har varsin sida på min blogg egentligen. Men skulle vilja fixa så det syns mer tydligt. Måste verkligen ta tag i min design. :P

Ja det är så härligt att det börjar lossna med Freyja. Hon är 13 år i år, så ingen unghäst direkt. Men hon är mer som en 6-7 åring att rida just nu. Har fått börja om från början nästan. Hennes stress har satt käppar i hjulen kan man säga.

2012-11-24 @ 00:12:02
URL: http://lilldamberg.wordpress.com




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?