"Journal"

Jag kommer föra en "journal" nu varje dag över Fifas hälta, så jag har mer koll på den.
 
Nu på morgon ringde jag en veterinär, dock inte min egna då telefontiden var slut för dom idag. Hennes ord var dock inte lugnande men fick lite tips iaf hur jag ska undersöka Fifa. Jag tog tempen och den låg på 37,4. Eftersom jag kollat hennes normaltemp förut som ligger på 37,9 anser jag att det inte är någon fara. Jag klämde igenom henne hårt överallt, mycket på benen som varken är svullen eller varm, ingen reaktion var jag än klämde. Kollade igenom knäna så inget grus farit in men eftersom hon har så mycket päls och det var lite snö på backen igår tror jag det är lugnt, kunde inte se eller känna något iaf. Kanske att SI leden/mot länden är lite stum? Kanske inbillning också med tanke på att jag letar fel. Jag har ännu inte tagit ut henne och kollat hältan än, ska ut och göra det när de ätit upp sin mat. Jag ser inget med att kyla så länge hon inte är svullen eller varm, hon är alldeles kall på benen och hon ömmar ingenstans hur mycket jag än klämmer, kanske jag får mer hum om var det sitter senare och då kan göra något åt det.
 
 
 





Kommentarer
Ord & inga visor!

sv:Klurigt läge förvisso men glöm inte bort Linda att jag haft både 4 och 5 gångare själv.Och rider i dagsläget travhästar som också har tendenser till att blanda gångarter så helt novis är jag liksom inte.

Som du förklarar det skulle jag tro precis som du ändå att det sitter högre upp.Vilket håll "ramlade"hon åt?
Hann du se det?Hoppas ni hittar felet och att hon blir bra =)
mvh/Q

2012-11-27 @ 12:07:08
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?