Smög ut en kväll till prinsessan!

Men tror ni jag kunde låta bli min häst igårkväll eller? Nej, jag var bara tvungen att ta ut henne igen för att träna lite från marken, kommunikation. Usch fy och usch vilken fin häst jag har, jag är skrytsam nu mer men hon är en riktig pärla! Hon är så himla lättsam och rolig att jobba med, lyhörd, villig och lättlärd. Hon lyssnar till minsta vink. Vi tränade förflyttningar, på volten, pressening och spansk skritt. Presseningen fick hon gå över och även stå på medan jag röck och slet i den så det prassalde i all färd. Inte en min från prinsessan. Jag slängde och svingade den allt vad jag kunde bakom henne, över henne och framför- inte en min. Jag lade den även över huvudet så hon inte såg något, då fick jag en liten reaktion faktiskt men inte av panik, så det där ska vi träna mer på så det blir: INTE EN MIN! Spanska skritten går bara bättre och bättre, om en månad kan hon det där kanon. Hon är ju med på precis allt jag gör. Fina fina häst jag är så glad att jag har dig.

                            Hur ofta tränar ni kommunikationen och hur bra är den mellan dig och din häst?



                                                                              Linda






Kommentarer
Jenny

Det är så roligt att läsa om hur bra det går för dig och Fifa nu, det inspirerar verkligen och gör att jag själv ser jättemycket fram emot att börja rida Rósa igen!



Kommunikationen mellan mig och Rósa blir bättre, hon är ju en rätt bestämd dam som inte gör saker i onödan, om man säger som så, så man får lirka rätt mycket med henne men när hon väl funkar så funkar hon kanon!

2012-05-14 @ 13:21:10
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Sessan

Tack så mycket, jag funderar på det :) Man får vara glad om man får någon bild på henne för hon gillar då inte att vara med på bild ;)



Jag hittar sällan folk med samma intresse & jag har rätt svårt att "kallprata" med folk då det känns så stelt. Sen så har jag en del bekanta här men de säger att de har såååå mk att göra men att de vill ses men de har tid att träffa andra & då sviktar självförtroendet lite.

Ja Erika är en trevlig prick men vi har som sagt inte samma intresse riktigt.

2012-05-14 @ 14:37:17
URL: http://impalaa.blogg.se/



josefine m. ridtravaren Bellie

Varje gång jag leder och hanterar henne :)

2012-05-14 @ 14:43:15
URL: http://minfux.blogg.se/



Clara

Härligt att allting går så bra! Det är klart du ska "skryta" lite när du ahr en häst som henne!

Hur gjorde du när du började träna in den spanska skritten förresten? :D

2012-05-14 @ 16:22:30
URL: http://tvistirni.webblogg.se/



Julia

Jag tränar det dagligen och har alltid varit noga med det sen hon var fölis. Hon är faktiskt riktigt fin i hantering osv!

2012-05-15 @ 12:30:49
URL: http://ohjuliet.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?