Skaklar för korta/sommarbete?

Ja hörrni jag är hopplös med svaren, tiden räcker inte till just nu. Jag skriver här på min rast för när jag kommer hem lär jag nog vara helt slut. Det var ju tänkt att jag skulle rida Fifa ordentligt i helgen nu när hon sen ska stå i en hel vecka, men tittar man ut vräker snö och regn ner och imorgon skall det visst komma två dm snö, helt sjukt! Ja man blir less helt enkelt.

Vi provade selen på Fifa igår jag och Lina, vagnen satte vi ihop och kollade så att den skulle passa henne, men icke skaklarna var för korta precis som jag trodde, återförsäljaren trodde inte alls de skulle vara korta men det såg jag så fort jag såg vagnen, aja vi ska förmodligen förlänga dom själva, tur att man har en karl som är duktig på sånt. Annars såg det förjädra mysigt ut måste jag säga när vi backa henne bak mot vagn och hade selen på, hon såg ut som en fin fin körhäst ;) LÄNGTAR!

Nästa helg kanske det är dags för betessläpp, vi får se men gräset har börja gro fram här nu i hagarna och jag skulle tro att det smäller till snart, men o andra sidan måste jag hinna vänja dom också. Vi får se :) När släpper ni era?

                                                         Fifa från förra sommarbetet











                                                                         Linda






Kommentarer
Paulina

Saga har varit på sommarbete i nästan en månad :)

2012-05-04 @ 14:57:38
URL: http://fotopaulina.blogg.se/



Jenny

Synd att de var för korta men bra att ni kan länga dem själva.



Bilderna är ursöta, det ser ut som Fifa har fjädrar under hovarna ;)



Rósa och gänget här har ju redan gått på sommarbete någon vecka, men vi bor ju mer sydligt också :)

2012-05-04 @ 15:17:53
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Julia

Nämen fy, har ni fått så dåligt väder nu?... Bilderna är verkligen härliga!

2012-05-04 @ 17:11:43
URL: http://ohjuliet.blogg.se/



Nina Liljedahl

Attans att skaklarna var för korta då...tur att du har en händig "gubbe".



Vi gick igenom sommarbetets stängsel d 1 maj, nu ska vi "bara" klippa rent under stängseltråden och dra om en tråd i ca 150m, sedan är det klart för betessläpp. Jag hoppas att det ska bli på söndag för de hästar som ska dit :-)

Vi ska också släppa hingstar på sitt bete, men vi delar dem nog i två grupper i två olika hagar. De unga för sig och de äldre för sig.

Mycket pyssel är det ;-)

2012-05-04 @ 20:23:47
URL: http://stallskogalund.blogg.se/



Erika

Raski släpptes 1 maj (dock inte på stort bete p.g.a fångrisken) men ändå mer än de hon har i vinterhagen.



Dagen efter åkte hon in igen och tillbringat 1½ dag på box p.g.a lätt fångkänning.

värme och puls, men ingen hälta eller så.

men för att förhindra utveckling åt de tråkiga hållet fick de blir så.



Nu fick hon vara ute en stund idag i vinterhagen.

Så nja vet inte när jag vågar vänja över henne igen dröjer nog ett tag.

nu får några andra hästar beta ner ännu mer i den hagen Grim & Raski ska få ha som sommarhage.



Vänjer ändå över Raski tidigt.

Men tydligen gick de inte.. :/

2012-05-04 @ 21:31:30
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jenny

Aj va trist dom va för korta =( Men som du själv säger bra m en händig karl =D

Jag har börjat vänja in mina på gräs några timmar om dan. Å hoppas jag får mina stolpar till sommarhagen denna helgen så jag kan släppa dom snart på bete.

Håller på att byta ut en massa stolpar som va ruttna å trillade när jau gick igenom staketet SUCK

För nu när vi har haft sol å värme några dagar så har d bara sagt bom å växt som tusan =D

2012-05-04 @ 23:16:08
URL: http://backaskog.blogg.se/



Emma

Det ska gå att köpa olika längd på skaklarna till de där vagnarna. Finns en del som har en vagn och flera skaklar och byter efter vilken häst de kör. Kanske enklare än att försöka göra om dem själv. Hoppas du får till det!

2012-05-05 @ 22:58:07
URL: http://www.stalltirsta.se




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?