Inkörning del 2

Ikväll kom Lina och hjälpte mig med inkörningen på Fifa. Tammesjutton vilken duktig häst jag har. Den här gången gick vi med vagnen löst bakom henne, tränade att bara ha den bakomför och att hon skulle kunna svänga med skaklarna. Först gick hon emot dom och fattade inte riktigt, Lina fick hjälpa och visa att hon var tungen att korsa och gå från trycket och inte emot, tillslut fattade hon det och svängde perfekt åt båda hållen! Vi trädde dessutom skaklarna i "en rem?" så hon fick dra vagnen, dock var den inte fastspänd, Fifa brydde sig inte ett dugg, hon gjorde lite spansk skritt där emellanåt haha tok häst.

Sedan fick hon träna på att stå stilla på gården bredvid mig och Lina när vi stod och pratade lite, för idag var Fifa hopplös och kunde inte låta bli mig, upp i hela tiden, jag vet inte hur många gånger hon fick några drämmar, alltså jag blev riktigt förbannad på henne ibland, hon är ju söt och härlig men o andra sidan så får hon inte vara upp i fast jag sagt ifrån, det blir för mycket, översocial gaaah! Hon stod och darra med läppen, vagga med huvudet, vinkla in öra och frågade gång på gång om hon inte kunde komma in, den hästen kan prata! Smarta smarta översociala fåntratt! Men huva vad duktig hon var idag, älskar verkligen den hästen!

                           

                                                                    Linda






Kommentarer
Liza Morrison

Nu har jag skapat en grupp för oss som har bloggar där vi skriver om Islandshästar/Islandshästvärlden och även för dom som vill läsa bloggar om Islandshästar. Gå gärna med!

2012-05-15 @ 22:40:05
URL: http://teammorrison.blogg.se/



Jossan

SV: Åh vad kul att du använder oss som inspiration! Det vart jag väldigt glad utav att höra! :D Åh så kul!



Jag vet vem lina är också hehe, vi satt i ungdomssektionen tillsammans när det var Gustur och istället för Kraftur! :) Vi har tävlat emot henne ett par gånger också! Jätteduktig tjej!

2012-05-15 @ 23:00:15
URL: http://isbitarna.se



Clara

svar: haha ja verkligen! jag har sån himla otur annars ås det var jättekul att vinna dom :D



Nä vi känner inte varandra sen tidigare, men jag har kikat in på hennes blogg så gott som dagligen, så det var kul att hon ville börja blogga med mig :)

Och skryt på om fifa för sjutton!! ;)

2012-05-15 @ 23:10:10
URL: http://tvistirni.webblogg.se/



Frida

Vad roligt att det går så bra, snart åker du runt där hemma :)



Svar: Tycker ändå det är bättre med hästar som vill vara ute än inne, men det är skönt att han trivs och kan stå inne 2 timmar en regning dag och få torka lite utan att gå runt runt som han alltid gjort annars :)



Klart hon ska, så söt som hon är :)

2012-05-16 @ 00:07:03
URL: http://guffiframidfelli.blogg.se/



Titti

Duktiga Fifa :)

Sv:Jasså,hur visste hon det? Nu blev jag lite nyfiken....

2012-05-16 @ 07:02:43
URL: http://livetpavischan.blogg.se/



Erika

Gud va kul med inkörning. :)



SV:

Raski är fånghäst, hon fick ett lätt fånganfall 2009.

Men fick ju tillkalla veterinär osv då.



Men hon & grim går ut dygnet runt fast 1 juni då har de hunnit beta in sig på gräset.

Sen går de ju inte på mycket gräs den hagen de går i är de gräs i, men inte så där jätte mycket ändå.

De är stora plättar där de inte betar ner något där de växer någon sort ogräs eller nått.



Men de stå inne nu nattetid.

För o äta hö + halm så magen hinner med.

Så de får ju hö inne på morgon, eftermiddag & kväll nu fram tills lördag.



Sen på lördag går de ute o får morgon & hö inne kväll.

nu kommer de in kring 6 tiden från o med lördag går de in mellan 8 och 9 på kvällen. :)

2012-05-16 @ 07:14:10
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Sessan

Jag har oxå en sorts förkärlek till ankor :)

Nej vänner kan man vara men just att umgås är mk lättare att ha samma intressen. Det är något som jag märkt mk under åren. Dock ska jag & Erika planera in en fotografering snart med hästarna så det är roligt.

2012-05-16 @ 07:15:27
URL: http://impalaa.blogg.se/



Hannah Österberg

Sv. Ja jag är nästan helt säker, vi tittade bara på annonsen :) Och fick se en film :)

2012-05-16 @ 07:18:11
URL: http://hhaannaahh.blogg.se/



Stina

Åhh vad söt bild!

Sv: Ja, så länge hon är samma fantastiska häst så spelar det inte mig sån stor roll, även om jag föredrar svart ;) Eftersom att jag har varit med om att förlora en nära vän till familjen i bröstcancer så tyckte jag att det var bra att läsa den. Så man lixom kan förstå hur jobbigt dom haft det o så..

2012-05-16 @ 18:59:45
URL: http://stinabackerholm.blogg.se/



Julia

Haha, sån där var Melroose idag också. Härligt att det går så bra med inkörningen!



Sv: För några år sedan hade jag sett på det att satsa på ett helt annat sätt. Pga av saker som har hänt har jag tappat självförtroendet ganska rejält... Så jag vill ta det som det kommer :) Har ju häst för att må bra, det får inte bli något med massa press osv. Så även om jag är fånig, så tillåter jag mig själv att vara det! Vi kommer ju komma ut på tävlingsbanorna, men just nu får har typ ångest av bara tanken..



Fy då.. Jag är faktiskt också allergisk mot massor... Bla damm, gräs (hö, halm), katt, växter, träd, kvalster. Har du också migrän alltså? Det önskar jag inte till någon, USCH. Har haft 3 anfall den senare veckan :( Får aura, blir delvis lam, svårt att prata och kräks.. Sen får vi ju inte glömma den djävulska värken.. Min migrän blev ju värre sen jag var med om ridolyckan för 3 år sen, det är ju pga den som jag har kronisk värk i nacken.

Nä, fy för att ha sånt när man än är så ung. Vi får peppa varandra helt enkelt! :)

2012-05-17 @ 22:11:54
URL: http://ohjuliet.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?