Bushästarna!

I morse tog jag upp Fifa till sommarhagen. Onej hon får inte gå där dygnet runt, jag brukar ta ner henne till vinterhagen på eftermiddagarna eller kvällarna, sedan får hon komma upp på mornarna eller mitt på dagen igen. I morse var hästarna full av bus! Så fort jag släppte in Fifa i hagen hördes det dunder och brak i skogen, hela flocken kom i all världens galopp med glimten i ögat. Fifa drog efter och sedan sprang de och busade fram och tillbaka i hagen. Vi har en ganska så stor och avlång hage så de har ganska mycket yta att springa på. Fifa var i täten och tog i allt vad hon hade. Den dundrade i backen när hästarna kom, de fick aldrig nog de bara sprang pch sprang full av glädje. Det var verkligen en vacker morgon, solen sken och värmde min rygg. Nästan alla träd är fullt utslagna och det är grönt överallt, en annan stod i shorts och linne. Jag njöt för fulla muggar och tittade på den vackra flocken som sprang i harmoni. Dom lever verkligen livet där uppe! Tyvärr hade jag inte kameran med mig denna gång men detta gjorde min dag :)

                                                                        Bild från betessläppet



                                                                             Linda






Kommentarer
Erika

Jag släpper ut mina först dygnet runt imorgon helt på gräs. :)

Innan nu har de gått ute typ varannan natt.

Även gått i hage med typ inget gräs + fått hö.



Men imorgon är de dags som de ser ut just nu, woho äntligen. :D

2012-05-24 @ 18:51:59
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Jenny

Kan tro att det är mycket fart i dem, det här är ju årets höjdpunkt för hästarna :)



SV: Ja, får jag ett stoföl efter Rósa så behåller jag det nog :) Det är väl aldrig kul att sälja en häst, men bara jag hittar ett bra hem åt honom tror jag det kommer kännas okej. Det blir nog inte jobbigare än att sälja Eyja i alla fall...



De är de faktiskt, tyvärr. Jag har korta ben även för att vara kort och så är de rätt knubbiga, så några passande ridstövlar har jag inte stött på hittills. Men sådant är livet :p

2012-05-24 @ 21:58:35
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Julia

Omgivningen hos dig verkar vara så vacker!



Sv: Har lagt upp Melroose hov-historia nu. Är Fifa jobbig att sko?

2012-05-24 @ 22:50:14
URL: http://ohjuliet.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?