Att rida med skor

Det går ju inte!!! Herregud. Idag ville Lina att jag skulle sitta upp på Fifa en sväng och testa henne. Jag som gick i gympadojor och mjukisbyxor slängde mig upp en sväng i sadeln. Men hjälp! Jag kunde inte rida min häst! Min skänklar for hit och dit, det gick inte att rida i skor! Jag hade ingen koll på mina ben och kände inget stöd heller. Herregud hela min balans försvann och jag kunde knappt rida min häst. Jag har alltid ridit i skor förut, inte brydde jag mig vad jag hade på mig när jag red heller, men sedan har jag börjat rida i ridstövlar då jag tycker det är så bekvämt, idag skulle jag inte kunna rida i annat, jisses vilken skillnad. Trodde det inte kunde rubba ridningen så pass mycket. Ridstövlar 4-ever.

                                               Haha mina strumpor, tur att hästen är snygg iaf :)



                                                                            Linda






Kommentarer
Jenny

Jag hade nog också behövt ridstövlar, jag har jättesvaga fotleder som inte är stabila för fem öre, men jag är så kort och har så tjocka vader att det är omöjligt att hitta passande ridstölvar och några specialbeställningar har jag inte råd med :( I-landsproblem, alltså :p

2012-05-22 @ 15:26:55
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



jossan

Ja jag kan då inte rida utan chaps elr stövlar xD Haha.. Hemskt!

2012-05-23 @ 09:48:49
URL: http://minfux.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?