Ridtur tills kogs :) Bilder

Idag tog vi och red på en skogsväg. Man får vara lite försiktig vid den här blöta och tin-tiden, det blir lätt hål i vägen. Fifa kändes rätt så slö idag då blir man naturligtvis lite orolig, som vanligt. Tänk om skadan är sämre? Hon vill inte stretcha längre heller vilket hon inte velat på en veckas ridning, så det har inte att göra med den långa vilan. Åh tänk om jag kunde tömköra henne någonstans, nu blir det ju bara tölt rätt fram, ingen träning precis.

Tölten idag var väldigt travtaktig, jag fick knappt in någon ren tölt. Ibland ville hon slänga in traven. Konstigt det där vad dagarna kan gå upp och ner, ena dagen töltar hon som en klocka och andra dagen vill hon bara trava. Kul att få lite ridsällskap iaf, Svala har krut vill jag lova, jisses hon är lite lik min gamla Tibra, det ska bara vara full fart fram :) När Svala och Erica drar iväg med ilfart så stannar Fifa till och ser mest brydd ut, haha hon är så udda min lilla häst, vanligtvis hade väl en häst som blir lämnad studsa på stället och velat springa efter, men inte Fifa, hon blir nästan mer tillbaka dragen, så någon draghjälp på den hästen funkar inte.

Nu kommer lite bilder från dagen.

                       



                           

                           







                                                                                     Linda










Kommentarer
Titti

Så där är Baldur åxå,full fart framåt ,dit näsan pekar. Inte ens när vi rider med högbrunstiga ston ändras den saken.Hetsporre...Inte alltid kul ska du veta...

2012-03-24 @ 18:12:00
URL: http://livetpavischan.blogg.se/



Bonnie

Du kan få låna lite energi av krutdurkarna här om du vill;)



sv: Jorå han gick förra säsongen, men han lämnade travbanan i maj förra året så han har varit ridhäst i mindre än ett år så han behöver lite borta träning som inte betyder full rulle. Han blir ju lätt lite väl het på gröten och hetsar upp sig och behöver lära sig att slappna av och stå stilla(det är visst väldigt svårt att stå still...)

2012-03-25 @ 00:12:05
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/



Nina Liljedahl

Det kanske var ridsällskapet som gjorde Fifa lite slö i dag? Hon är ju mest van vid att ridas ensam och hon är ju inte så gammal och världsvan ännu.



Ser jag rätt, var du så ambitiös att du tog med dig systemkameran med ut på ridturen?

2012-03-25 @ 01:05:14
URL: http://stallskogalund.blogg.se/



Titti

Haha,såg nu förresten vilken lattjo vinkel det blev på översta bilden :) Ser hur som om kusen inte har nåt framparti nästan :)

2012-03-25 @ 08:00:48
URL: http://livetpavischan.blogg.se/



FELICIA

Hejsan!

Vart redigerar du de här fina bilderna du lagt upp? :D bara en random fråga, haha;)



kram

2012-03-25 @ 11:52:19
URL: http://islandspower.webblogg.se/



Jenny

Två fina donnor! Fifa ser verkligen inte så liten ut, som du säger. Nu har jag ju inte träffat henne, men på bild ser hon ut att vara som Rósa och Rósa är ungefär 135 cm (tror jag, har ej mätt).



SV: Tack! :D Åhå, bara en månad kvar tills du också blir stor då ;) Tiden går fort, jag känner mig fortfarande som 17 år, ungefär.



Vad tyckte du om The Awakening då? Jag tror faktiskt inte jag sett den, men jag är inte säker så jag måste kolla upp det :p

2012-03-25 @ 13:39:28
URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se



Sessan

Härligt med ridsällskap :)

2012-03-25 @ 15:42:33
URL: http://impalaa.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?