Fredags inlägg

Asså ni får ursäkta, men jag är så trööög att svara på era kommentarer, helt ärligt jag har tappat så mycket ork. Jag älskar att "prata" diskutera, skriva med er och jag älskar verkligen när ni kommenterar för de kommer ofta fram så mycket intressanta och trevliga saker, men helt ärligt jag är matt. Jag orkade knappt rida idag, jag ville bara hem hem hem även fast jag tycker det är så otroligt roligt att få rida igen, men jag känner mig så slö och orkeslös.

Idag red jag på snuttan efter sex dagars vila. Hade boots bak och det märktes ju skillnad. Första galoppen blev väldigt rund och hon satte in under mer- mest för att hon var bra brydd vad hon hade på bakfötterna. Fast jag fick en känsla av att det störde henne lite i tölten och sedan även i galoppen framåt i ridturen, galoppen blev nästan lite fyrtakig där ett tag. Aja mycket har med vanan att göra men eftersom jag inte travar nu så behöver jag egentligen inte skydd baktill, ville bara testa lite idag och se hur hon reagera för i somras slet hon sig och drog järnet till grannens gräsmatta när hon fick boots bak för första gången, grannen som är fruktansvärt hästrädd och som ett tag inte ville gå ut på gården om hästarna stod nära huset. 

För övrigt vill inte Fifa stretcha längre, hon viker bara halsen och IBLAND hela kroppen, men inte alls som förr, jag tror hon har lessnat samt att det är jobbigare nu när jag börjat rida- verkar det som iaf. Great, hur gör man då liksom? Sedan var hon lite nonchalant mot mig idag så jag fick fostra damen lite, när jag sedan släppte ut henne i hagen var hon tokig och drog järnet bortöver med arslet upp i vädret gång på gång, då passade vi på att busa och både hon och jag (spralliga som vi är) studsa runt i hagen.

Nej nu kommer snart Erica och Svala på besök, ska bli intressant vad mina hästar säger om det :)

Ha tålamod hörrni med svaren- jag har så dåligt samvete.

                                           Ericas "förra häst" och Fifa & Bitter träffas för första gången



                                                                               Linda





Kommentarer
Julia

Kan du utesluta att hon inte vill stretcha pga. smärta? Träningsvärk eller skada till exempel? Vill hon inte stretcha åt något håll eller är det värre i ena sidan? Bara filosoferar lite, så ta det inte som ett påhopp eller så ;)



Ha en fortsatt fin dag!

2012-03-23 @ 16:23:06
URL: http://juliaeldh.se



Q med ridtravare i fokus!

sv:Haha kul att du gillade bilderna.Kan bli rätt roliga bilder bara man travar och galopperar fram och tillbaka efter byvägen =D Extra roligt att du gillade kvaliteten på bilderna då kameran fortfarande är trasig =O



När det gäller skoningen så kommer det antingen ge stor skillnad för er eller så blir det inte så stor skillnad.Det vet man ju inte förens man provat.Så det är liksom inget man kan säga på rak arm att det inte kommer fungera.Så lätt är det aldrig.Sen kommer det ju till en fas där Fifa ska vänja sig också så jag skulle då köra på rådet från vet minst 2-3 skoningar i allafall och efter det utvärdera hur vida det hjälpt hästen eller inte.



När det gäller stretchningen just nu så tror jag du ska traggla på med den ändå. Har hon stått i 6 dagar är det kanske inte lika lätt för henne?Och jag skulle inte oroa mig onödigt mycket heller så vida hon inte är tokstel åt något håll och uppvisar motstånd som kan ha med smärta att göra.

mvh/Q

2012-03-23 @ 19:48:33
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



Saga

Svar:

Jag filmar med min vanliga Canon EOS 1100D, som jag så smidigt och billigt köpte för mina sista pengar x)

Filmen blev väldigt skakig då det blåste MASSOR, och min kompis visste inte hur man fokuserade, så allt på mig blev suddigt xD Haha

2012-03-24 @ 01:01:13
URL: http://updatemyicehorse.blogg.se/



Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Har också varit trög med att svara på kommentarer, men nu är jag här ;D



Sv. Ja, men oftast stegrar hon liksom halvhjärtat typ som "ääh, jag vet att det inte är någon idé.. Men bara för att!"

Stegra på kommando kommer jag ALDRIG lära mim häst heller...

2012-03-26 @ 22:43:22
URL: http://ohjuliet.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?