Dålig rubrik

Ang gårdagen så är det många som tipsade mig att fråga fråga fråga. Haha om jag säger så här jag frågade hela tiden :P Jag är inte alls bang att fråga och pladdrar på som sjutton,  frågar nog lite för mycket då och då, och någon gång har man sagt till mig att:
- man skall inte fråga om allt för då blir man tokig. Jag Så där gjorde jag ett gott försök iaf :) 

Jag tror även att tränaren hade lite svårt att förstå Fifa, jag känner ju den hästen innan och utan och när hon backade och trixade var det pga osäkerhet och inte pga av några krav. Fifa brukar oftast backa när hon inte riktigt vet vad hon skall göra och när hon känner sig otrygg, så hon drog sig väldigt till mig ibland. När man sätter för höga krav då reagerar hon åt andra hållet, full fart fram, släng med huvud och kanske något studs med piskande svans. Men det klart känner man inte hästen sen tidigare så är det inte lika lätt att läsa av den heller. Tränaren har säkerligen mycket i bagaget! Fast jag vet en annan jag hemskt gärna vill prova istället ;)

Jag och Fifa tog en skritt-tur idag. Red på hacket och hon kändes lika mjuk och fin, woho :) Men gud vad det blåste, brrr idag bäddade jag om henne med vintertäcket igen annars har hon gått med regntäcke sedan jag köpte det. Imorgon vet jag nog inte vad jag skall göra. Att tömköra på plan nu känns inte lockande, bara is. Kanske får bli en ritdtur ändå. Jag förstår inte riktigt hur jag skall hinna träna henne regelbundet i tömkörningen tills nästa veterinärbesök, det är ju bara is överallt och det kommer det att vara ett tag framöver- har hamnat i en liten svår sist där. För ju mindre jag tränar Fifa ju mer veterinärbesök lär det bli.

Åh kommentarerna, ja man blir inte klok på mig men attans dagarna är fulla för mig nu mer, jag hinner inte riktigt med mig känner jag. Fy på mig! Men jag läser kommentarerna med stort intresse!




                                                                                    Linda





Kommentarer
Q med ridtravare i fokus!

sv:Jag håller på att ladda din film just nu så jag kan se den och bilda min en uppfattning .Tar lite tid då jag sitter på mobilt som är strypt just nu.Men jag återkommer när jag sett hela.

mvh/Q

2012-03-07 @ 18:43:25
URL: http://qodrofenia.bloggplatsen.se/



Erika

aww va fin hon är i täcket. :)

de lyser så på henne..



SV:

Fasen vad trist att det ska vara så svårt med tränare. :/

Jag vet en jag verkligen vill rida för efter att min kompis ridit för henne två gånger.



Super bra tränare, men har inte möjligheten o åka flera mil en timme,s resa dit bara för o träna med Raski vill, men kan inte.



Önskar det fanns fler tränare som kunde komma ut o hjälpa en.

2012-03-07 @ 20:53:39
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Elin

Ja nu börjar det blåsa rejält, och kallt också! Man ska inte luras av vädret att klä sig kallt.... än ;)

Vilken söt bild, man hade inte haft något emot att möta upp en sån häst i stallet^^

2012-03-07 @ 21:00:45
URL: http://islandsteam.blogg.se/



Kattis

Så söt och täcket passade verkligen till! :)

2012-03-07 @ 23:07:06
URL: http://mazuqvikana.blogspot.com



Sessan

Så fin Fifa blev i det gröna täcket, det klädde henne verkligen.

2012-03-08 @ 08:45:54
URL: http://impalaa.blogg.se/



Daniela

Nej men guuud vilken söt bild! :D



Hur mycket hovskägg som helst ju, sååå sött! :D

2012-03-08 @ 15:20:44
URL: http://powerpony.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?