På tur med båda nötterna

Idag fick jag och Fifa sol och värme på våran skrittur. Jag måste säga att hon var riktigt riktigt trevlig att rida idag, mjuk och fin, men så hade vi även hacket istället för nosgrimman, kan ju vara en orsak. Tränade en del på sidvärtes och halvhalter, hon var så duktig så! Det märks dock att hon har lite svårare att göra sidvärtes åt höger, hon vill gärna böja sig åt vänster, vill inte riktigt vara rak i halsen och vänsterbogen får man kämpa lite med, men det är inga större besvär, nej nej man märker bara den skillnaden i de olika sidorna. Åh vad jag älskar min lilla lilla häst, hon är perfekt! Blev en hel del stretch och massage efteråt, har tagit lite massagetips från kiropraktorn vi var till igår, ska bli spännande och se om min massge ger något resultat.

Sedan tog jag en tur med Jennifer och hennes ponny Chanel, jag tog Bittergubben för en gångs skull. Vi tog en ganska så lugn tur med mycket skritt, min svarte prins såg nog spöken överallt. Det är inte så att han gör något, han sträcker mer på sig och blir stirrig, men ändå väldigt trevlig att rida. Så himla lyhörd och fin :) Men hjälp vad stor han var! Hah! Jag är ju inte van vid storhästar nu precis, men kul att få trava lättsamt för en gångsskull, stooor traven! Vi hade det jättetrevligt i alla fall, Jennifer är ju så glad och go, himlans rolig att rida ut med, alltid ett leende på läpparna, fler såna turer skall bli!



                          

                                                                     Jennifers lilla Chanel



                                       Efter alla regniga dagar blev det knottsvärm, på med dressen Fifa!

                        

                                           Skönt sa Bitter som blir fruktansvärt angripen av kusar



                                                                               Linda






Kommentarer
Erika

Peppar, peppar är mina inte så angripna av knott o sånt.

hoppas de inte blir de heller. :)



Men annars måste jag köpa såna täcken för rena flugtäcken funkar ju inte.

glider omkring och ger världens skav o usch.

2012-06-05 @ 20:54:37
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Titti

Ja fy för småsve...De dyker ju upp nu efter regnet

:(

2012-06-06 @ 08:42:59
URL: http://livetpavischan.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?