Linaträning

Idag var det Lina träning och det gick över förväntan. Lina tycker Fifa har blivit ännu finare, både i tölt och galopp, hon lyfter mer och jobbar på bättre. Så himla roligt. Traven var lite svårare att få in idag men vi lyckades få in några flaschiga sträckor på slutet med fint sväv, så vi avslutade med den gångarten där.

Fifa har en tendens att vika huvudet lite åt vänster, inte halsen utan självaste nosen, ja huvudet, detta har jag under de senaste ridturerna märkt, eller ja jag har faktiskt tänkt att kanske är det jag som inbillar mig, ja menar jag som analyserar precis allt, men inte då, Lina såg också, hon har ju dessutom alltid varit lite svårare att ställa åt höger, jag får liksom inte med hela vänstersidan, det är som om hon bara böjer en del av halsen och det gör hon också när hon inte vinklar huvudet/ganaschen på riktigt, men detta jobbde vi med och Fifa fattade direkt och släppte snabbt, hon blev så lös och fin på en gång, och böjde hela bålen. Nu vet jag exakt hur jag skall korrigera detta. Vi jobbade som sagt en del med skritten, hon har lätt för att krulla ihop sig en del så detta blev det också mycket fokus på. Hon skummade som attan i munnen, det bara gegga om henne :)

En bit in av galopparbetet började hon slänga hejvilt om baken, kicka lite och gjorde verkligen konstiga saker för sig, hon hoppade liksom jämnfota med baken åt sidan, ett tecken på att fröken var less på allt. Hon fick gå i lite mindre kravlös tölt någon minut för att avsluta det på ett bra sätt sedan fick det vara bra för dagen, det var riktigt varmt ute sedan är hon inte så van vid att jobba på plan, men hon gjorde det riktigt riktigt bra.



                                                                              Linda






Kommentarer
Erika

Kul att de går framåt för er. :)

Så nyttigt o ha en tränare till hjälp.

2012-06-18 @ 21:52:13
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Nina

Åh vad det låter underbart att ha en så himla duktig tränare som du har! Dessutom verkar både du och Fifa ha så himla lätt för att lära er. Jag blir riktigt avundsjuk :-)

2012-06-18 @ 22:14:11
URL: http://stallskogalund.blogg.se/



Jossan

Skönt att det går bättre igen! :D

2012-06-18 @ 22:28:47
URL: http://semtegensis.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?