Körning med Fifa på släp :)

Idag tog vi min rockard och spännde för Sjöfn. Hon är så snäll den hästen. Fifa tog vi på släp som handhäst och Jennifer red sin Silver bakom. Så körde vi ner till strandvägen.
 
Det var ovant att köra vagn, haha vilken mespropp man är egentligen men rockarden känns inte speciellt stadig heller, liten och för lätt men men det går ju. Fifa var duktig, hon både trava, galoppera och grisepassa bredvid. Hon såg inte mycket ut till världen. Vagnen brydde hon sig inte ett dugg om, hon hängde bara på, jag fick dock vara noga med att hålla henne i avstånd från vagnen. Sjöfn hade en enorm power i traven när hon drog oss framåt, häftigt att gångarten kan ändra sig så pass.
 
Det var en vacker och solig dag, vi njöt för fulla muggar alla tre, jag tror hästarna njöt också. Dock skakade jag bara på huvudet och undrade vad jag köpt för en liten skavank, traven var inte ren, hackig som vanligt, hon landar med vänster fram före högerbak. Galoppen var lite flack och passtaktig. Fula ankungen tyckte jag. Fast efter ett tag var det som om allt släppte, hon fick en ren trav, längde på steget ökade tempot. Galoppen blev ren och rund och hon lyfte fram mera, frustade och såg riktigt glad ut, efter lite uppvärmning så ;) HÄRLIGT!
 
 
 
Linda





Kommentarer
Sessan

Du kan få låna honom ibland om du vill ;)
Maten var riktigt god kan jag lova.

2012-06-21 @ 19:56:07
URL: http://impalaa.blogg.se



Ida Klausner

Va härligt de ser ut! Jättefina bilder!

2012-06-21 @ 21:13:52
URL: http://idaklausner.blogg.se



Erika

Naw va mysigt.. :D
SV:
Haha är likadan.
Veterinären tyckte nog jag var en aning trög igår, men men.

Nu är hon kollad i alla fall. ;)

2012-06-21 @ 21:48:02
URL: http://eriikapettersson.blogg.se



Anonym

fast ja skrev inte att hästarna måste få gå på ett saftigt bete eller hur? utan att dom får gå ute ä'r viktigast, mina går inte heller på något vursting gräs så absolut inte det jag sa. Utan själva grejen att de flesta hästar står inne och stilla mer än va dom står ute oh får vara hästar & röra sig, hästar är vana vid att leva i flock, hela tiden röra sig & få äta på olika saker. kan dom knappast inne eller hur?

2012-06-21 @ 22:05:24




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?