Fifa tokig!!

Fifa står nere i vinterhagen nu ett par dagar då jag inte vill släppa henne med flocken än, risken är väl att hon kutar ihjäl sig eller får sig ett par sparkar, jag vill nog känna lite resultat från behandlingen i ridningen innan. Bitter får komma ner till henne på kvällarna så i morse gick jag ut för att ge dom hö.

Hästarna var tokig! Fifa var mer i luften än på backen, herregud säger jag bara. Hon var som en rodeohäst! Ibland trodde jag hon skulle bryta benen. Hon sparka bakut, bocka, slängde framdelen, stegra, hoppa jämfota, kasta sig åt sidorna, drog i världens galopp, upp på sten, slängde sig ut från sten, slängde ben hit och dit och var snortokig. Hon fick aldrig nog! Bitter sprang bredvid med svansen i vädret och var riktigt busig han med. Jag bara stod och log, tokiga hästarna! Fifa travade på med jättefin ren trav, nog för att hon blandade gångarterna väldigt hejsansvejsan.

Jag sprang hem igen efter kameran för detta ville jag absolut ha med på bild, Fifa var verkligen underhållande. Det tog väl ca tre minuter så var jag tillbaka i hagen igen, tvärlugnt. Fan. Jag smackade på dom för att se om de kom igång igen, njaaa. Jahapp, det var den leken det, det var nog jag som förstörde den när jag försvann, så himla synd. Jag fick bara någon galoppbild sedan bjöd dom inget mer. Jaja glada och goa var dom iaf!



                                                   Hon bjöd på lite spansk skritt också uppe på sin sten

                          

                                                                                   Linda






Kommentarer
Erika

Så söt hon är. :)

Fifa får hålla sig lugn i hagen (lättare sagt än gjord ) så hon håller sig bra. ;D

2012-06-02 @ 16:35:51
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/



Linda

Fin blogg och söt häst! :)

2012-06-02 @ 22:12:10
URL: http://teamlulea.blogg.se/



Julia

Den andra bilden var helt sjukt söt på henne.

2012-06-02 @ 22:25:20
URL: http://ohjuliet.blogg.se/



Jenny - Åländsk Islandshästryttare

sv. Jooo skäcken heter Glitfaxi frá Holti, även kallad "Glitte", sjukt rolig att fotografera då han gärna showar, och han har verkligen en underbar utstrålning, hingst såklart :)

2012-06-02 @ 22:25:56
URL: http://sweetbyjenny.blogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?