Fifa kommer ikapp mig!

Red samma väg idag som igår. Min häst går förjäkla fint när matte gör rätt. Hon har utvecklats enormt, attans jag vet att det är jag som hindrar henne till en viss del, det känns som om hon har kommit före "ikapp" mig, jag känner att det finns så mycket att ta fram men som jag inte riktigt vet hur jag ska nå. Jag måste säga att jag har nog underskattat min häst. Hon är så fin och har sån power, alltså galoppen idag var ju häftig emellanåt, hon hade sådan kraft, energi och lyfte fram, mäktig känsla. Traven börjar ta sig, även om hon mest slänger fram den så hart hon börjat få en bättre balans och takt, samtidigt som jag faktiskt har börjat få lägga om skänkeln och ta i henne, idag förflyttade jag henne försiktigt åt höger och hon höll traven. Duktiga duktiga häst. Testade även pass också, jag har ingen vidare erfarenhet av pass, men jag tror Fifas pass inte är så dålig faktiskt, hon drog på full fart fram, blev lite orolig att hon skulle slå slint på benen så matte bromsa in - fegskit haha. Det känns som att jag vill få lite mer erfarenhet innan jag börjar mixtra med den också.

Hade på viktboots idag
mest för travens skull, men dom jäklarna är inget jag vill rekommendera, jag vet inte hur hon gör men av åker dom i alla fall, speciellt när hon får sådan kraft i galoppen, vips ser jag en boots flyga åt sidan. G BOOTS TACK! Synd att de är så jäklarns dyra bara. Jag har Jacssons läderboots nu, dom sitter inte bra alltså.

Ja imorgon blir det sista ridpasset sedan får hon vila hela helgen, hon har inget val för matte ska på norrländska :)

                     

                                                                           Linda






Kommentarer
Clara

Hahaha vilken underbar bild! Hon verkar heltokig, Fifa, Du har ju hur många "galna" bilder som helst på henne. Ursöt! :)

2012-06-13 @ 21:32:28
URL: http://tvistirni.webblogg.se/




Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?